دانلود مقاله الکتریسیته و مغناطیس

دانلود مقاله الکتریسیته و مغناطیس

 

مشخصات این فایل
عنوان: الکتریسیته و مغناطیس
فرمت فایل :word(قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 12

این مقاله در مورد الکتریسیته و مغناطیس می باشد.

 

بخشی از تیترها به همراه مختصری از توضیحات هر تیتر از مقاله الکتریسیته و مغناطیس

منشأ میدان مغناطیسی
اگر در فضا نیروهای الکتریکی حاکم باشد و بر ذرات باردار نیروی الکتریکی وارد کند، می‌گوییم در این فضا میدان الکتریکی وجود دارد. از این رو آزمایش نشان می‌دهد که در فضای اطراف جریان الکتریکی ، نیروهای مغناطیسی ظاهر می‌شود، یعنی میدان مغناطیسی .....(ادامه دارد)

اولین سوال اورستد
آیا ماده سیم روی میدان مغناطیسی بوجود آمده از جریان اثر دارد یا نه؟ اورستد دریافت که سیمهای اتصال را می‌توان از چند سیم یا نوار باریک مختلف درست کرد و جنس فلز در نتیجه اثر نمی‌گذارد (احتمالا اگر بزرگ باشد اثر می‌گذارد). چون فلزات مختلف ، مقاومتهای الکتریکی متفاوتی دارند، اگر به باتری وصل شود، می توانند جریانهای .....(ادامه دارد)

آیا شدت جریان در نقاط مختلف هادی متفاوت است؟
شدت جریان در هر سطح مقطع از هادی مقدار ثابتی است و بستگی به مساحت مقطع ندارد. مانند این که مقدار آبی که در هر سطح     مقطع از لوله عبور می کند، همواره در واحد زمان همه جا مساوی است، حتی اگر سطح مقطع ها مختلف باشد. ثابت بودن جریان الکتریسیته از این امر ناشی  می شود که بار الکتریکی در هادی حفظ می شود. در هیچ نقطه ای بار الکتریکی  نمی تواند روی هم متراکم شود و یا از هادی بیرون ریخته شود. به .....(ادامه دارد)

مبادله ی بار و قانون بقای بار الکتریکی
گاهی یک بیان ساده میان اجسام ممکن است باعث شود که تعدادی الکترون از یک جسم به جسم دیگر منتقل شود.وقتی میله ی پلاستیکی را با خز مالش داده می شود،برخی الکترون ها ازخز به میله ی پالستیکی منتقل می شوند.ممکن ایت تعداد الکترو ناهیی که به میله ی پلاستیکی منتقل می شوند، در حدود( 10  ̂ 9)باشد که ظاهرا زیاد است .....(ادامه دارد)

تولید الکتریسیته ی ساکن به وسیله ی مالش
میدانید هرگاه شانه  بیا میله ی پلاستیکی را با لباس خود یا با یک تکه پارچه ی پشمی خشک مالش دهید، ذره های گرد و غباریا خرده های کاغذ را جذب می کند. هم چنین اگر در هوای خشک ، سطح آیینه یا شیشه ی پنجره را با یک تکه پارچه ی خشک تمیز کنید این پدیده اتفاق می افتد و ذره های گرد و غبار معلق در هوا و کرکها جدا شده از پارچه به سطح آیینه یا شیشه می چسبند. به طوری که پاک کردن سطح آنها از این ذره ها .....(ادامه دارد)

خطوط میدان الکتریکی
به نظر میرسد نقشه ای که بتواند جهت و شدت می دان را در هر نقطه ای نشان دهد ، بسیار مفید باشد.مایکل فارادی یک ایده برای چنینی نقشه ای ارائه داد و نام آن را خطوط میدان الکتریکی نهاد. از آنجا که شدت میدان الکتریکی برابر نیرو  وارد بر واحد بار می باشد، .....(ادامه دارد)



خرید و دانلود دانلود مقاله الکتریسیته و مغناطیس


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.