مقاله کامل در مورد مفاهیم عام اخلاقی

مقاله کامل در مورد مفاهیم عام اخلاقی

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*
فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد صفحه: 12
فهرست و توضیحات:

مقدمه :

پیش فرض های فلسفی اخلاق اسلامی :

پیش فرض های کلامی اخلاق اسلامی :

ابعاد وجودی انسان :

رابطه متقابل ابعاد وجودی انسان :

ب) رابطه صفات نفسانی با رفتار :

ج) رابطه اندیشه و عمل :

مفاهیم عام اخلاقی :

تقسیم بندی مفاهیم عام اخلاقی :

فصل اول : صفت نفسانی هدایت گر :

ارزش ایمان :

ماهیّت ایمان ومقایسه آن با علم :

تفاوت ایمان با اسلام :

اوصاف و درجات ایمان :

درجات ایمان :

متعلقات ایمان :

شرط ایمان :

عواملی که موجب پیدایش ایمان می شوند :

آثار و فواید ایمان :

آفات و موانع ایمان :

فصل دوم : صفات نفسانی عمل کننده :

تقسیم بندی صفات نفسانی عمل کننده :

صفا تی که رابطه انسان را با خدا بیان می کند :

نشانه های محبّت به خداوند :

آثار محبّت خداوند :

تفاوت شوق وعشق :

سرانجام محبّت پروردگار :

محبّت خداوند به بندگان :

توکل :

تعریف توکل :

درجات توکل :

رابطه تلاش و توکل :

شکر :

مراتب شُکر :

ارزش شکر :

حق شُکر :

صفا تی که رابطه انسان را با معاد بیان می کند :

الف) خوف ( بیم )

تعریف جُبن و تفاوت آن با خوف :

درجات خوف :

آفات خوف :

ب) رجاء یا امید :

تفاوت رجاء و امید با آرزو و تمنّی :

تفاوت رجاء و امید با غرور و حماقت :

آفات امید و رجاء :

صفا تی که رابطه انسان را با خود بیان می کند :

اِنکسار نفس

آفات اِنکسار نفس :

نِکوهش عُجب و خودپسندی :

اسباب و علل خودپسندی و عُجب :

آثار خودپسندی و عُجب :

درمان خودپسندی :

ب) غرور :

ارکان غرور :

چه کسانی در معرض غرور قرار دارند ؟

تواضع :   

نشانه های تواضع :

موانع تواضع و فروتنی :

اقسام تکبّر :

ب) ذلت و خواری :

 

 

مقدمه :

پیش فرض های فلسفی اخلاق اسلامی :

1 - انسان دارای دو بعد روح و جسم است .

2 - روح آدمی موجودی مجرد است .

3 - حقیقت انسان روح اوست ، نه بدن آن .

4 - ادراک و فهم و درد و لذت و سعادت و شقاوت مربوط به روح است .

5 - روح می تواند مستقل از بدن به حیاط خود ادامه دهد .

پیش فرض های کلامی اخلاق اسلامی :

کلام یعنی علم اعتقاد های اسلامی و یا دینی .

1 - جهان آفرینش هدف مند است .

2 - هدف از خلقت جهان آفرینش این است که انسان به کمال برسد .

3 - انسان کامل همان خلیفه الله است .

4 - خلیفه خداوند کسی است که مظهر اسماء و صفات خداوند باشد .

5 - جایگاه مومنان در بهشت است و جایگاه کافران در جهنم است .

ابعاد وجودی انسان :

در یک تقسیم بندی می توان ابعاد وجودی انسان را به این ترتیب طبقه بندی کرد :

1 - اندیشه و تفکر

2 - صفت یا خصلت

3 - رفتار یا عمل

رابطه متقابل ابعاد وجودی انسان :

الف) رابطه اندیشه با صفات نفسانی :

1 – تأثیر صفت بر اندیشه و فکر :

بعضی صفات نفسانی بر اندیشه و فکر انسان تأثیر می گذارند ، مثلاً کسی که چیزی را دوست یا دشمن بداند ،

 نمی تواند درباره آن چیز یا آن شخص داوری یا قضاوت کند ، زیرا دوست داشتن مانع ثشخیص صحیح می شود به همین جهت در روایتی آمده است که :

" حُبُّک بشیءِ یُعمی یُصِم "

( محبت تو به یک چیز تو را کور وگنگ  می کند . )

2 – تأثیر اندیشه بر صفت :

برای ایجاد تغییر در صفات نفسانی ، ابتدا باید اندیشه و فکر انسان تغییر کند .

 



خرید و دانلود مقاله کامل در مورد مفاهیم عام اخلاقی


دانلود تحقیق ارتباط رنگ با تیپ شخصیتی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد قوچان

دانلود تحقیق ارتباط رنگ با تیپ شخصیتی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد قوچان

انسان دارای حسی است به نام بینایی، که این عمل را جز چشمهای او چیز دیگر میسر
نمی گردند. جهان هستی را به وسیلة این دو عنصر کوچک پیچیده و حساس می توانیم ببینیم جهانی که تمام اجزا و اشیای آن مشخصه ای به نام رنگ دارند.

هنگامی که چشمان، بسته اند، جز سیاهی و تاریکی چیزی وجود ندارد ولی به محض گشودن آنها دنیا پر از رنگهای مختلف تصویر وارونه پرده حساس اتاق تاریک چشمانمان می گردد و عمل دیدن انجام می پذیرد در واقع اگر رنگهای مختلف تصویر نداشت. چرا که همانگونه که صدا اعصاب شنوایی را تحریک می کند و عمل شنیدن بوقوع می پیوندد و به دنبال آن عکس العمل در فرد به وجود می آید، رنگ نیز پس از تأثیر و تحریک اعصاب گیرنده خود موجب دیدن و مهمتر از آن سبب ایجاد دخالت انگیختگی در فرد می شود.

روانشناختی و فیزیولوژی رنگها و نحوه تاثیر آنها در حالتهای رفتاری و روانی افراد از مباحث بسیار مهمی اند که در زمینه رنگها قابل طرح و بررسی اند (ابی زاده – 1372 – ص55).

هر رنگی به مقتضای خاصیت خود به نوعی در روان انسان اثر می گذارد. که بی ربط به رفتارهای اجتماعی روانی او نیست. انتخاب رنگ اتاق، کتاب، میز، لباس و ... همیشه مورد توجه آدمی بوده و کسی می خواهد رنگ دیوارهای تاقش کرم باشد یا دیگری سبز کم رنگ و ...

اینها همه گویایی تأثیر رنگ در انسان اند. بطوریکه هر فردی بنا به مسایل درونی خود به رنگی انس دارد و آن را می پسندد. پژوهش دانشمندان نشان می دهد، رنگ ها همانگونه که بر روح و روان آدمی تأثیر می گذارند جسم او را نیز تحت تاثیر قرار می دهند. پژوهشگران بر این باورند که هر یک از رنگ ها سودمندی درمانی محسوسی برای بدن انسان دارند و گزارش های بی شماری در مورد استفاده های موفقیت آمیز از رنگ در درمان بسیاری از بیماری ها شده است (اتکنسیون – 1368- ص42).

برخی از روان شناسان عقیده دارند رنگی که برگزیده و دلخواه کسی است می تواند گویای خصوصیات اخلاقی و روانشناسی او باشد به طور کلی رنگ ها دارای خصیصه های خاصی هستند که در زیر به بخش از این مولفه های موجود در رنگ ها اشاره شده اند.

رنگ قرمز : مهیج ترین رنگ در میان رنگ ها است. قرمز رنگ عشق و تنفر و فداکاری و خشونت و خون و آتش کسی که به این رنگ علاقه دارد هرگز نمی تواند در زندگی بی تفاوت باشد. اینگونه اشخاص تند و سرکش و در عین حال فعال و شجاع و کمی عجول هستند. این رنگ علاوه بر ایجاد احساس هیجان در بیننده، فعالیت امواج مغزی را تحریک می کند و ضربان قلب، تعریق و فشار خون را نیز افزایش می دهد. رنگ زرد پالایش و تطهیر مطلق است که وضوح و شفافیت عقل و خرد را بر می انگیزد و نیز سموم و ناخالصی ها را پردازش و ریشه کن می کند. رنگ زرد به واسطه توانایی بخشیدن برای غلبه بر عدم قابلیت ها و قدرت و استحکام بخشی به عملکردهای غدد درون ریز داخلی بدن به افراد کمک می کند. رنگ نارنجی رنگ گرم و صمیمی است که پرتوهای شادی آفرینی از خود ساطع می کند که موجب رفع خستگی می شود این رنگ محرک اشتها و دستگاه هاضمه است و در نتیجه برای استفاده در غذاخوری ها بسیار مناسب می باشد.

هر رنگ تأثیر فیزیکی و روحی خاصی را بر روی بیننده می گذارد و افراد واکنش های متفاوتی نسبت به رنگ های مختلف از خود نشان می دهند. محققان تاکنون نتوانسته اند یک سیستم منسجم جهانی که قادر به دسته بندی کلیه واکنش های افراد نسبت به رنگ های مختلف باشد را پایه ریزی نمایند و معتقدند که عکس العمل افراد به فاکتورهای متعددی نظیر فرهنگ – جنسیت- سن – موقعیت احساسی و ذهنی، تجربه های خاص فردی بستگی دارد. البته نوع و شدت این واکنش ها نیز منحصر به فرد است. روانشناسی رنگ ها یک شاخه نظری نیست که تنها به بخش آکادمیک محدود شود، بلکه گسترده تحقیقات این حوزه در زندگی روزمره عموم مردم نمود پیدا می کند. روانشناسی رنگ ها در دنیای تجاری امروز حائز اهمیت است و می تواند اظهار داشت که هر چیزی را که در اطراف خود می بینیم به گونه ای در ارتباط مستقیم با این علم است. این امکان وجود دارد که با تغییر حالات درونی، ویژگی های فردی و سایر فاکتورهای آماری برخی احساسات فردی دستخوش دگرگونی قرار گیرد. به عنوان مثال اگر کسی در اعماق اقیانوس ها گیر افتاده باشد و تا مرز غرق شدن پیش رفته باشد به احتمال زیاد آبی به عنوان رنگ آرام بخشی برای او به شمار نمی رود (جوزف – 1368 – ص72).

بیان مسئله :

پدیده رنگ از جمله پدیده های طبیعی است که شناخت آن تاریخی بس کهن داشته و در طول تاریخ تکامل بشر مطرح بوده است. این شناخت در جهت کاربرد رنگ برای زیبا جلوه دادن هرچه بیشتر و بهتر نمودن محیط زندگی است، از این رو مطالعات و پژوهشهای بسیاری از گذشته تا حال در مورد رنگ صورت گرفته و در دو قرن اخیر شناخت علمی نسبت به آن افزایش یافته است.

با شناخت علمی پدیده رنگ، مساله ترجیح رنگها بر یکدیگر مطرح گردید، پژوهشهای صورت گرفته درباره ترجیح رنگها، از نظر روان شناسی جنبه علمی داشته و با دیدگاههایی چون نظریه­های زیباشناسان که ترجیح رنگها را جزء ذاتی آنها دانسته و اساساً امری ذهنی تلقی می کنند توافق نظر ندارند و با تأکید بر ذهنیت این امر تحقیق در این زمینه را بی مورد می دانند (ماکس – 1370 – ص70).

فصل اول : طرح تحقیق

مقدمه 

بیان مسئله

فرضیه پژوهش

اهمیت مسأله

تعریف عملیاتی متغیرهای تحقیق

پرسشنامه تیپ شخصیتی

فصل دوم: ادبیات ( پیشینه) تحقیق

بخش اول: رنگ ها

مقدمه

منشاء اهمیت رنگ

صفات رنگ

روانشناسی رنگها

تاثیرات رنگها بر روی احساس و فکر و روان انسان

رنگهای اصلی و کمکی

جنبه های عاطفی شخصیت

رنگهای کمکی

پیشینه پژوهش ( آزمایش لوشر)

رنگ قرمز

 رنگ زرد

رنگ نارنجی

رنگ آبی

رنگ سبز

رنگ بنفش

رنگ قهوه ای

رنگ خاکستری

رنگ سیاه

تداعی رنگ و نماد گرایی رنگ

بخش دوم- شخصیت و انواع آن

تاریخچه ای از نظریه های شخصیت 

ریشه و معنای واژه شخصیت

تعریف شخصیت

انواع شخصیت

سنخ شناسی یونگ 

نظریه آیزنیک 

جنبه های توصیفی شخصیت از دیدگاه آیزینک

بعد درون گرایی- برون گرایی

روان نژندان 

روان پریشان

عوامل سببی

فصل سوم: روش تحقیق

مقدمه

جامعه آماری

نمونه و روش نمونه گیری

ابراز تحقیق

اعتبار ( پایایی) ورودی پرسشنامه شخصیت آیزینک

نحوه طرح و اجرا آزمون

شیوه آماری مورد استفاده

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها

مقدمه

جدول توزیع فراوانی نمره مقیاس E

جدول شاخص های مرکزی و پراکندگی مقیاس E

نمودار هیستوگرام مقیاس E   

جدول توزیع فراوانی نمره مقیاس N

جدول شاخص های مرکزی و پراکندگی مقیاس N

نمودار هیستوگرام مقیاس N    

جدول توزیع فراوانی نمره مقیاس L

جدول شاخص های مرکزی و پراکندگی مقیاس L

نمودار هیستوگرام مقیاس L

فرضیه 1

فرضیه 2

فرضیت 3

فرضیه 4

فصل پنجم: خلاصه بحث و نتیجه گیری

مقدمه

بحث و نتیجه گیری

محدودیت های پژوهش

پیشنهادات

منابع

پیوست

پرسشنامه آیزینک

شامل 68 صفحه فایل word قابل ویرایش



خرید و دانلود دانلود تحقیق ارتباط رنگ با تیپ شخصیتی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد قوچان


تحقیق در مورد تولید مقاومت

تحقیق در مورد تولید مقاومت

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحه55

فهرست مطالب

مقدمه:                          

 

۱):ولومها و پتانسیومترها

 

مقاومتهای استاندارد

 

روش بیان اهم یک مقاومت

 

خصوصیات اصلی یک مقاومت

 

موارد کاربردی یک مقاومت در مدارات الکترونیکی

 

شرح کسب و کار:

 

منابع انسانی:

 

مقاومتهای متغیری هستند که اهم آنها را می توان کم یا زیاد نمود.

 

ولومها دو دسته می شوند. بعضی آنها خطی نامیده می شوند.یعنی مقدار یا افزایش یا کاهش آنها با چرخاندن دسته بطور یکنواخت و متوالی انجام می گیرد. در حالیکه در نوع دوم یعنی لگاریتمی تغییرات اهم آن به صورت لگاریتمی کم یا زیاد می گردد. به این معنا که تغییرات اهم دو حالت پیدا می کند یا در ابتدا خیلی سریع ودر انتها کند است یا برعکس در ابتدا خیلی کند و در انتها خیلی سریع انجام می گردد.مقاومتهای متغیر از نوع سیمی یا کربنی می باشند.

 

در روی ولومها علاوه بر مقدار آنها نوع لگاریتمی یا خطی بودن آنها معمولاْ علامت گذاری گردیده است. به این نحو که ولومهای لگاریتمی را با حرف A و نوع خطی را با حرف ‌‌‌B نشان میدهند.

 

2):ARRAY

 



خرید و دانلود تحقیق در مورد تولید مقاومت


گزارش کارآموزی پروژه برنامه ریزی تعمیرات و نگهداری (شرکت به پخش)

گزارش کارآموزی پروژه برنامه ریزی تعمیرات و نگهداری (شرکت به پخش)

گزارش کارآموزی پروژه برنامه ریزی تعمیرات و نگهداری (شرکت به پخش)

 

فرمت فایل: دو فایل ورد قابل ویرایش  و 13 فایل پی دی اف

تعداد صفحات: 70

 

 

 

 

 

فهرست مطالب                                                                                                 

 

فصل اول ( ادبیات موضوع)

 

مقدمه ای از نگهداری وتعمیرات 

 

روند شکل گیری TPM 

 

مقایسه TPM و ترو تکنولوژی

 

ضایعات بزرگ شش گانه

 

اثربخشی کلی تجهیزات و دیدگاه TPM 

 

شاخص اثربخشی کلی تجهیزات

 

شاخص سیاست گذاری در نگهداری و تعمیرات( (OEE

 

اهداف و منافع OEE 

 

چالش های محاسبه OEE 

 

سیستمهای کامپیوتری مدیریت نگهداری و تعمیرات(CMMS)

 

 

 

 

 

 

 

عنوان                                                                                                        

 

فصل دوم (شناخت وضعیت موجود سیستم)

 

شرح وظایف هر یک از باکس های واحد  فنی

 

روش نگهداری پیشگیرانه

 

نحوه ی گردش فرم های درخواست کار

 

فرم فعالیت پیشگیرانه

 

فرم برنامه ی سالیانه ی روانکاری دارایی ها

 

 

 

 



خرید و دانلود گزارش کارآموزی پروژه برنامه ریزی تعمیرات و نگهداری (شرکت به پخش)


پاورپوینت دولت کارآفرین

دولت کارآفرین وکارآفرینی دولتی

32 اسلاید

›سازمان دولتی کارآفرین، به معنای ایجاد تغییر عمده در نظریه و عمل است که با ایجاد تغییر و تحول در بخش دولتی موجب بهبود کارایی و اثربخشی سازمانهای دولتی می شود.››دولت کارآفرین همچون فردی است که طرح می دهد و ایده های جدیدی را در دولت اجرا می نماید.

خرید و دانلود پاورپوینت دولت کارآفرین