به پیدایش علم عکاسی و صنعت هوا نوردی باز می گردد. اولین گزارش کتبی اختراع عکاسی به آکادمی علوم فرانسه در سال 1839 مربوط می شود اولین گزارش قطعی پرواز به 17 دسامبر 1903 به وسیله برادران رایت نسبت داده
می شود اولین عکس های هوایی که توسط بالن گرفته شده به سال 1858 در فرانسه ، 1860 در آمریکا و 1886 در شوروی سابق مربوط می شود.
تاریخچه عکس های هوایی در ایران: ظاهراً اولین پروژه عکس برداری از سال 1334- 1336 با مقیاس که به عکس های مرسوم است صورت گرفت اولین عکس های هوایی تهران به مقیاس در سال 1335 تهیه گردید. عکس برداری هوایی دیگری با مقیاس در سال 1334 شروع گردید که ظرف 10 سال این عملیات ادامه داشت مراجع رسمی و دارای کشور در ارتباط با عکس های هوایی شامل سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح و سازمان نقشه برداری کل کشور می باشد.
سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح ــــــــــــــ تهران – خ شریعتی – سرمعلم
سازمان نقشه برداری کل کشور ــــــــــــــ تهران میدان آزادی – خ معراج - سازمان هواشناسی و زمین شناسی
موارد استفاده از عکس های هوایی : 1- تهیه نقشه کاربری زمین ( جغرافیا ، منابع طبیعی ) 2- کاربرد نظامی 3- برنامه ریزی شهری و روستایی ( شهرسازی) 4- زمین شناسی و معدن 5- محیط زیست 6- راه و ترابری 7- جامع شناسی 8- باستان شناسی 9- تعیین حدود املاک ( مسائل قضایی و دعوایی زمین)
ویژگی های دوربین:
اولین ویژگی این است که دوربین ها از حداقل بی نظمی در پخش نور بر خودار می باشند.تمرکز نور در مرکز عکس صورت می گیرد.3- دقت در اندازه گیری فاصله کانونی با 1% میلی متر ()
4- توانایی صاف یا تسطیح نمودن یا پهن نگه داشتن فیلم ضمن عکس برداری
دوربین هایی که برای پردازش خیلی بالا استفاده می شوند دارای فاصله کانونی تا 150 سانتی متر است که برای دریافت عکس هایی با مقایس بزرگ ساخته شده اند بنابراین اجسام بسیار کوچک را در سطح زمین می توانند شناسایی کنند عکس برداری در ارتفاع پرواز کم با سرعت بسیار زیاد نیز همراه است فیلم در دوربین به طور پیوسته حرکت می کند دوربین شامل بدنه و قسمت محرکه بوده که با دست یا برق کار می کند دارای عدسی و فیلتر عدسی است که عدسی می تواند ساده و یا چند قطعه ای باشد دوربین ها دارای پلک و دیافراگم است که تنظیم مقدار و زمان نور را منعکس می کند مخزن فیلم با دو قرقره اصلی که فیلم با طول های متنوع که به طور متوسط 76 متر با گنجایش 270 قطعه و فیلم و یا طول 120 متر وجود دارد.
نقطه نودال عدسی:
نقطه ای است بر روی محور اپتیک یا نورانی عدسی که شعاع های ورودی به سیستم عدسی پس از عبور از نودال اول یا اصطلاحاً جلویی دوربین از نودال دوم مرسوم به نودال عقب و به موازات خط ورود از عدسی خارج می شود.
شامل 29 صفحه فایل word قابل ویرایش
فرمت فایل: word(قابل ویرایش)تعداد صفحات28
منابع درآمدی شهرداری ها
در زمانی که در قانون بودجه سال 1362 وزارت کشور مکلف شد طرح خودکفایی شهرداری ها را ظرف شش ماه تهیه کند، تا به امروز موضوع تامین منابع درآمدی پایدار برای شهرداری ها به بحثی جدی تبدیل شده و تلاش هایی از سوی وزارت کشور و نیز شهرداری ها در این خصوص به عمل آمده است. هر چند وزارت کشور لایحه خودکفایی شهرداری ها را هیچ وقت تهیه نکرد اما هر ساله در قانون بودجه سالیانه کشور در بند ج تبصره 19 مجلسیان آوردند که توزیع عواید متمرکز شهرداری ها نزد وزارت کشور باید منجر به خودکفایی شهرداری ها شود و این موضوع که تبدیل به هدفی آرمانی برای شهرداری ها شده بود هر ساله در دستورالعمل توزیع عواید متمرکز شهرداری ها موضوع بند ج تبصره 19 قانون بودجه کشور ذکر می شد تا اینکه قانون موسوم به تجمیع عوارض در اواخر سال 1381 در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید و کلیه منابع عوارض موضوع تبصره مذکور این بار در قامت قانون تجمیع عوارض جمع بندی و عرضه شد و دیگر صحبتی از خودکفایی به میان نیامد.بحث خودکفایی شهرداری ها هر چند به طرح و لایحه یی برای قانونمند کردن این موضوع نینجامید، بلکه بهانه یی شد که سهم دولت در تامین منابع اعتباری شهرداری ها به تدریج کم و کمتر شود به گونه یی که نسبت کمک های دولتی به بودجه شهرداری ها از حدود 55 درصد در سال 1356 به کمتر از 10 درصد در سالیان اخیر رسیده است و شهرداری ها به ناچار به سمت منابع درآمدی رفتند که قانونی برای دریافت آن در اختیار نداشتند، فروش تراکم و کاربری خارج از طرح جامع و طرح های تفصیلی شهری تبدیل به محور اصلی تامین درآمد برای شهرداری ها شد. به گونه یی که در برخی از کلانشهرها 80 درصد درآمد شهرداری از محل عوارض ساختمان ها و اراضی و فروش تراکم و کاربری بوده است.حرکت شهرداری ها به سمت استفاده از درآمد حاصل از فروش تراکم و تکیه بر عوارض ساخت و ساز اراضی، منابع درآمدی شهرداری ها را به سمت عدم تعادل و عدم پایداری در بودجه سمت و سو داد بدین ترتیب که رونق ساخت و ساز، افزایش درآمد شهرداری ها را موجب شده و رکود ساخت و ساز، کاهش منابع درآمدی شهرداری ها را سبب شده است. این پیوند و ارتباط تنگاتنگ میان مقوله ساختمان و مقوله درآمد شهرداری ها می تواند تاثیرات مخربی بر هر دو بخش بگذارد: از یک سو، اخذ عوارض برای احداث ساختمان هم می تواند موجب کاهش ساخت و ساز شده و هم می تواند موجب افزایش هزینه های تمام شده ساختمان شود البته این به معنای تایید سخنان رئیس جمهور مبنی بر ارتباط گرانی مسکن و عوارض شهرداری نیست چرا که این ارتباط از دهه هفتاد در تمام شهرهای کشور شکل گرفته است و سنگینی بار هزینه های شهرداری ها بر دوش بخش ساخت و ساز بوده است.هر چند تلاش هایی در دهه اخیر صورت پذیرفته که از سهم عمده عوارض ساخت و ساز در منابع درآمدی شهرداری کاسته شود لیکن تاکنون سایه این ارتباط و نیز رویه همچنان بر سر شهرداری ها سنگینی می کند.در سال 1380 پیش نویس لایحه یی با عنوان تامین منابع درآمدی پایدار برای شهرداری ها در دفتر برنامه ریزی عمرانی وزارت کشور تهیه شد که در آن سعی شده بود تکیه منابع درآمدی شهرداری ها از منابع ناپایدار به منابع پایدار تغییر یابد. به عنوان مثال عوارض بر بهره برداری از ساختمان به جای عوارض برای احداث ساختمان قرار گرفت و بخشی از مالیات های فعلی که توسط دولت دریافت می شود ولی در ماهیت، از جنس عوارض هستند، به عنوان عوارض تصویب شدند و مباحث متعدد دیگری که به نظر می رسد
فرمت فایل : word(قابل ویرایش)تعداد صفحات31
پیست، هی، شنیده ام که مطالبی را برای آموزش به دیگران آماده کرده ای. آموزش افراد زیادی در سراسر دنیا. من می توانم چیزی را که شما به آن نیازمند هستید در اختیارتان قرار دهم. آموزش الکترونیکی. بر روی اینترنت و شبیه پست الکترونیکی و تجارت الکترونیکی می باشد. در حقیقت WBT بوده و مشابه CBT و بهتر از آن است. امروزه آموزش صرفاً بر روی اینترنت معنا و مفهوم دارد. حال می خواهم یک LMS مهم و خوب را به شما معرفی کنم. برای کمک به شما تعداد زیادی LO و SCO و AU را نیز طرح خواهم کرد. شاید بعدها بتوانید از یک LCMS نیز استفاده کنید، که بهتر و مناسب تر نیز می باشد. حال LMS می تواند LOی شما را به سرعت به راه بیاندازد، LO می تواند وضعیت تمام یادگیرنده های شما را منعکس نماید.
من همه چیز را در اختیار شما قرار خواهم داد. این سیستم می تواند نمرات آنها و مدت زمانی که برای انجام کارهایشان صرف می کنند و نیز تعداد کلیکهایی که بر روی کامپیوترهایشان انجام می دهند، در اختیار شما قرار می دهد. من می توانم رنگ جورابی که آنها می پوشند را به شما اطلاع دهم. تمام قابلیتها ممکن، اتاقهای گفتگو، ویدئو کنفرانس و… را در بر می گیرد.
آها، استانداردها؟ ام… قطعاً تمام استانداردهای جدید- AICC، SCORM، HACP، QTI، IMS، LTSC/ TEEE، ISO، ABC، XYZ و…و تمام مطالبی که موجود است را در بر می گیرد. ما متناسب با هر سازمانی بوده و حتی تایید شده ایم (Certified). ما همواره پیشرو هستیم….
این چه چیزی است؟ آیا برای دوره های افراد دیگر نیز قابل استفاده است؟ البته که قابل استفاده است. استانداردها، به یاد می آورید؟ و بله شما می توانید مطالب خودتان را نیز بنویسید. فقط استانداردها را مورد استفاده قرار دهید و تمام این کارها را به سادگی انجام دهید.
چگونه کار می کنید؟ خوب … آه … من فقط فروشنده هستم و برنامه نویس نمیباشم. یک دمو؟ آن را برای شما تهیه خواهم کرد. ولی بدانید که می توانید اعتماد کنید که مفید خواهد بود. تمام آن براساس استاندارد می باشد.
مقدمه
درصورتی که آموزش الکترونیکی و استانداردهای آن را ترک نمی کنید بدانید که تنها نیستید. آموزش الکترونیکی برای کسانی که به تازگی وارد این حوزه شده اند، فقط مجموعه ای از عبارات و لغات معمایی و مجهول، تعهداتی که فقط امید تحقق آنها وجود دارد، بوده و به نظر آنها اطلاعات علمی موجود بسیار اندک است. کتاب حاضر برای روشن شدن موضوع و ارائه اطلاعات بسیار مفید طراحی شده در تصمیم گیری آگاهانه در قبال آموزش الکترونیکی در سازمانتان به خوبی عمل کنید.
اگرچه آموزش الکترونیکی به موضوعی بسیار مهم در آموزش سازمانهای کل دنیا بدل شده ولی نسبت به ماهیت آن عقاید و افکار بسیار گوناگونی وجود دارد. در این فصل در تمامی کل کتاب را با تشریح آموزش الکترونیکی و اجزای آن ترسیم می کنیم. سپس به بررسی دلایل موجود برای وابستگی اش موفقیت آمیز آموزش الکترونیکی به پذیرش همگانی استانداردها می پردازیم. در انتها نیز جهت درک روند تکامل استانداردهای آموزش الکترونیکی تاریخچه استانداردها را مرور می کنیم. این تاریخچه در حقیقت با طرح یک مساله شروع، راه حل آن ارائه شده و سپس این راه حل استاندارد می شود نهایتاً این راه حل به یک استاندارد مورد تایید بدل می شود.
آموزش الکترونیکی چیست؟
“آموزش الکترونیکی” عبارتی است که در دنیای آموزش کامپیوتری نسبتاً جدید است. هر وقت که یک کتاب یا مجله را در موردن این موضوع مطالعه می کنید، تعریف متفاوتی را دریافت خواهید کرد. دیدگاهی که تقریباً مورد توافق می باشد، عبارت است از این که آموزش الکترونیکی هر نوع محتوای آموزش که به صورت الکترونیکی ارائه می شود را در بر می گیرد. براساس این تعریف، اطلاعاتی که در قالب یک پست الکترونیکی ارسال می شود یا در نرم افزار مایکروسافت ورد (Msward) قرار می گیرد را می توان آموزش الکترونیکی دانست. البته ما قصد نداریم این تعریف را به کار ببریم چرا که بسیار کلی بوده و با هدف این کتاب سازگاری ندارد. ما حوزه این کتاب را به گونه ای محدود کرده ایم تا استانداردهایی که مطرح می شوند صرفاً به خریداران و توسعه دهندگان فن آوریها و محتواهای آموزش اینترنتی مربوط شوند. ما آموزش الکترونیکی را به شرح زیر تعریف می کنیم هر نوع یادگیری، آموزش یا پرورش که با استفاده از فن آوریهای کامپیوتری شناخته شده خصوصاً فن آوریهای مبتنی بر شبکه اینترنت ارائه می گردد.
استفاده از فن آوریهای اینترنتی بدان معناست که محتوای آموزشی بر روی یک وب سرور (Web Server) ذخیره شده و یادگیرندگان با استفاده از فن آوریهای معروف و مناسبی مانند جستجوگرهای وب و پروتکل های شبکمه ICP-IP به آنها دسترسی پیدا می کنند.
دانلود اقدام پژوهی چگونه توانستم با تقویت مهارت های ارتباطی در آتوسا مشکل کم رویی او را حل نمایم بافرمت ورد وقابل ویرایش تعدادصفحات 28
اقدام پژوهی حاضر شامل کلیه موارد مورد نیاز و فاکتورهای لازم در چارت مورد قبول آموزش و پرورش میباشد و توسط مدیر سایت طراحی گردیده است. این اقدام پژوهی کامل و شامل کلیه بخش های مورد نیاز در بخشنامه شیوه نامه معلم پژوهنده میباشد
چکیده
مساله عزت نفس و خودارزشی از اساسی ترین عوامل در رشدمطلوب شخصیت کودکان و نوجوانان است و عدم این عزت نفس سبب کمرویی شده عامل عمده عقب ماندگی وشکست و ناکامی در مراحل مختلفزندگی به شمار می رود. هر کسی ممکن است باموقعیت های نا خواسته و نا خوشایندی روبرو شود و نتواند با آنها مقابله کندو واکنش مناسبی از خود نشان دهد. (شارتیه ،براتیه ،ترجمه هوشیار ،رزم آرا ،1369کمرویی و راههای درمان آن -انتشارات سپنچ) کمرویی به عنوان یک نقیصه جدی در زندگی فردی و اجتمایی است در هر جامعه درصد قابل توجهی از کودکان و نوجوانان و بزرگ سالان با این اختلال رفتاری و عامل باز دارنده رشد شخصیت اجتماعی مواجه هستند . جامعه ما نیاز مند انسانهایی پویا ، کوشا، هوشمند و خلاق و متعهد و مسئولیت پذیر است بنابر این اساسی ترین آفات رشد متعدل در خانواده ها می تواند در جامعه اسلامی فراگیر شود ، بدون تردید اختلال کمرویی قابل پیشگیری و درمان است.(افروز 1379روانشناسی کمرویی و روش های درمان-نشرفرهنگ اسلامی)
مقدمه
توجه خاص اولیاء و مربیان به مبانی تربیت اجتماعی و تقویت مهارت های ارتباطی، از اساسی ترین مسائل درپیشگیری و درمان کمرویی کودکان و نوجوانان است . در این تحقیق که اینجانب در مورد کمرویی یکی از دانش آموزان کلاس نهم انجام دادم پس ازاینکه این وضعیت را در این دانش اموز مشاهده نمودم به گردآوری اطلاعات از والدین و مدیر و دیگرهمکاران پرداختم و پس از اینکه با یکی از دوستان که مشاور بود تبادل نظر کردم به این مطلب دست یافتم که این دانش آموزبه دلیل اینکه فرزند اول بوده ودر کارها امر ونهی زیادی شده و همچنین از قبول مسئولیت ها تاحدی سر باز زده است این عوامل از جمله مهمترین عوامل کمرویی وی شده است . در این تحقیق با انجام این اقدامات که به والدین و دیگر همکاران این آموزشگاه اشاره کردم توانستیم تاحدیدر کاهش کمرویی این دانش آموز موثر باشیم : 1- به خانواده او تذکر داده که در کار های منزل و خارج از منزل بیشتر اورا مشارکت دهیم 2-در سر کلاس و همچنید در منزل به او داشتن شهامت و عزت نفس را تلقین کنیم 3-در مدرسه و خصوصا در ساعت ورزش اورا در بازی و ورزش مشارکت بیشتری دادیم 4- به او در کلاس مسئولیت داده که گروه کلاسی درس کار و فناوری را بگرداند و از وی در کلاس سوال و جواب می کردم 5-در کلاس سایر دانش آموزان به علت ساکتی و کمحرفی وی اورا مورد تمسخر قرار می دادند که با این قبیل از دانش آموزان برخورد کرده و آنها را از انجام این کار باز داشتم
معرفی خود
اینجانب ………….. ، فارغ التحصیل رشته کارشناسی ریاضی ، دارای ……… سابقه خدمت می باشم . تحقیق حاضر مربوط به یکی از دانش آموزان سال سوم مدرسه ……….. شهرستان ……… می باشد. بیشترین تدریس من در روستاها ی این شهر بوده و به این دلیل در روستا تدریس می کنم که دوست دارم به دانش آموزانی که معمولا از امکانات تحصیلی خوبی بر خوردار نبوده اما استعداد زیاد و فوق العاده ای دارندخدمت کنم .بیشترین هم وغم من این است که این دانش آموزان روستا از تربیت و آموزش خوبی برخوردارباشند و به همین دلیل یکی از دانش آموزان که به نظر خودم دچار کمرویی بوده و در اجتماع مدرسه به خوبی ظاهر نمی شود را بررسی کنم و بتوانم مشکل او را حل نمایم
توصیف وضعیت موجود و تشخیص مسئله
دانش آموز آتوسا محیطی که تا کنون 3 سال است که با او درس دارم و دانش آموز ساکت و کم تحرک وکم حرف می باشد از لحاظ در سی در حد متوسط بوده و اگر از وی سوال شده باسخ می دهد در غیر این صورت سکوت را اختیار می نماید ، در فعالیت های کلاسی مشارکت نداشته و اهل بگو و بخند با بجه ها نیست به این دلیل که آشنایی نسبی با او داشتم از وی نام و مشخصاتش را نپرسیدم چون که او به آهستگی صحبت میکند من احساس میکنم که چیزی مانع صحبت کردنش می شود هر هفته 8 ساعت در آن کلاس تدریس داشتم . در تمام ساعات تدریسم آتوسا سکوت اختیار می کرد و چیزی نمی گفت به دنبال علت مسئله بر آمدم .
• مقاله با عنوان: کنترل نیمه فعال سازه بنچمارک جداساز لرزه ای با استفاده از جداساز های لغزشی انحنا متغیر
• نویسندگان: سعید تقی زاده ، عباس کرم الدین
• محل انتشار: نهمین کنگره ملی مهندسی عمران - دانشگاه فردوسی مشهد - 21 تا 22 اردیبهشت 95
• فرمت فایل: PDF و شامل 8 صفحه می باشد.
چکیــــده:
یکی از انواع رایج جداگرها، جداگرهای اصطکاکی می باشند که در بین این گروه، جداگر اصطکاکی پاندولی از جایگاه خاصی برخوردار می باشد. تحقیقات نشان می دهد پاسخ های این جداگر در زلزله های میدان نزدیک همراه با تشدید خواهد بود. در سال های اخیر پژوهشگران خاصیت تطبیق پذیری غیرفعال را در این جداگر جای داده اند تا مشکل ایجاد پدیده تشدید در پاسخ های جداگر حل شود. در جداساز های تطبیق پذیر سطح لغزش کروی به یک سطح با شعاع انحنا متغیر تبدیل می شود که باعث می شود سختی جداساز در مدت زلزله متغیر گردد و وابسته به جابه جایی شود. اما به دلیل کاهش یافتن نیروی بازگردانندگی در این جداساز ها جابه جایی جداساز افزایش می یابد. به منظور کاهش دادن جابه جایی پایه می توان ضریب اصطکاک سطح را افزایش داد و یا از وسایل کنترلی غیرفعال، فعال و نیمه فعال استفاده نمود. در این مقاله برای کاهش دادن جابه جایی جداساز لرزه ای دو حالت، افزایش ضریب اصطکاک سطح لغزش و کنترل نیمه فعال شبکه عصبی موجک به همراه میراگر MR بررسی می گردد. مشاهده می شود افزایش ضریب اصطکاک سطح لغزش جایی پایه را کاهش می دهد ولی شتاب و جابه جایی نسبی طبقات را افزایش می دهد. کنترل نیمه فعال شبکه عصبی موجک نیز جابه جایی جداساز لرزه ای را کاهش می دهد و کنترل بهتری بر روی افزایش شتاب و جابه جایی نسبی طبقات دارد.
________________________________
** توجه: خواهشمندیم در صورت هرگونه مشکل در روند خرید و دریافت فایل از طریق بخش پشتیبانی در سایت مشکل خود را گزارش دهید. **
** درخواست مقالات کنفرانسها و همایشها: با ارسال عنوان مقالات درخواستی خود به ایمیل civil.sellfile.ir@gmail.com پس از قرار گرفتن مقالات در سایت به راحتی اقدام به خرید و دریافت مقالات مورد نظر خود نمایید. **