لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*
فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد صفحه60
فهرست مطالب
1-1: تعریف بانک اطلاعاتی
الف) استفاده از سیستم های اطلاعات ساده:
ب)استفاده از بانک اطلاعاتی:
1-2: مزایای سیستم بانک اطلاعاتی:
الف) مدیر یا مسئول بانک اطلاعاتی:
1-3: معایب سیستم بانک اطلاعاتی
ب)کاربران نهایی:
اطلاعاتی:
ج)برنامه نویسان کاربردی یا طراح بانک
1-5: انواع بانک اطلاعاتی:
الف) بانک اطلاعاتی هرمی:
ب)مدل شبکه ای
ج)مدل رابطه ای
1-8: انواع رابطه:
1-7: نمودار ER (Entity relationship)
2-کلید کاندید (G.K) (Candidate key):
مرحله اول: پیدا کردن نهادهای مرتبط
مرحله دوم: پیدا کردن خصوصیات هر کدام از نهادها و تعیین کلید اصلی
مرحله پنجم: تبدیل به حالت Access
مرحله سوم: تعیین رابطه های لازم و نوع ارتباط
فصل دوم
مقدمات بانک اطلاعاتی تاکسی سرویس در ACCESS
2-1: راه اندازی اکسس
2-2: مشخصات فیلدها:
2-2-1: نام فیلد
2-2-2: نوع فیلد
2-2-3: توصیف
2-2-4: خواص فیلد
فصل سوم
آشنایی با جدول (TABLE)های تاکسی سرویس
1-1: تعریف بانک اطلاعاتی
بانک اطلاعاتی مجموعه ای سازمان یافته از اطلاعات و داده های مرتبط به هم است. داده ها عبارتند از حقایق و ارقام یک موضوع خاص و اطلاعات عبارتند از نتابجی که ترکیب داده ها حاصل می گردد. سازمان ها معمولاً سیستم های اطلاعاتی خود را به دو صورت تشکیل داده از آن استفاده می کنند:
الف) استفاده از سیستم های اطلاعات ساده:
در این روش داده ها در فایل های جداگانه ای قرار می گیرند و برای استفاده از دادههای موجود در آن فایل، سیستم های جداگانه ای طراحی می شوند. به این نوع سیستم های اطلاعاتی، سیستم پردازش فایل ها می گویند. در این سیستم افزونگی وجود دارد که باعث آشفتگی می شود.
ب)استفاده از بانک اطلاعاتی:
در این روش داده های موجود، به صورت مجتمع یا بانک مورد استفاده قرار می گیرد در چنین سیستمی کاربر می تواند بدون سردرگمی و با صرف وقت اندک، اطلاعات مورد نیاز خود را از داده های موجود در مجتمع اخذ کند.
1-2: مزایای سیستم بانک اطلاعاتی:
1- اشتراکی شدن داده ها
2- کاهش میزان افزونگی
3- در دسترس بودن داده ها
1-3: معایب سیستم بانک اطلاعاتی
1- ممکن است امنیت لازم به مخاطره بی افتد چرا که داده ها متمرکز بوده و این تمرکز آن را آسیب پذیر می سازد.
2- ممکن است سخت افزار اضافی نیاز باشد.
1-4: اجزاء تشکیل دهندة بانک اطلاعاتی
1-کاربران:
کاربران، کسانی هستند که به نحوی با بانک اطلاعاتی سروکار دارند. براساس نوع کاری که کاربران با بانک اطلاعاتی دارند می توان آنها را به سه دسته تقسیم کرد:
الف) مدیر یا مسئول بانک اطلاعاتی:
مسئول بانک اطلاعاتی کسی است که حق هرگونه تبدیل و تغییر را در بانک اطلاعاتی دارد.
ب)کاربران نهایی:
کاربران نهایی کسانی هستند که حق هیچ گونه تغییر و تبدیل را در بانک اطلاعاتی ندارند.
بلکه فقط از امکانات آن می توانند استفاده کنند.
ج)برنامه نویسان کاربردی یا طراح بانک اطلاعاتی:
طراحان بانک اطلاعاتی کسانی هستند که بانک اطلاعاتی را ایجاد نموده اند.
2- نرم افزار:
مجموعة نرم افزارهایی که در پایگاه داده مورد استفاده قرار می گیرد.
3- سخت افزار:
عبارت است از: بستر سخت افزاری مورد نیاز مثل cpu و دیسک ...
4-داده ها:
دو خصوصیت مهم دارند:
1-قابلیت اشتراکی شدن: به این معنی که بتوانیم یک قطعه از داده بین کاربران مختلف به اشتراک بگذاریم.
2-داده دارای جامعیت باش