تحقیق در مورد قانون حاکم بر فرزند خواندگی از نظر مقررات داخلی و حقوق بین الملل خصوصی ایران

تحقیق در مورد قانون حاکم بر فرزند خواندگی از نظر مقررات داخلی و حقوق بین الملل خصوصی ایران

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحه23

 

قانون حاکم بر فرزند خواندگی از نظر مقررات داخلی و حقوق بین الملل خصوصی ایران

 

 

 

مقدمه

 

پذیرش کودکان بی سرپرست و یتیمان به فرزندی، خواه به منظور کمک به آنان و خواه در جهت رفع نیازهای معنوی پدران و مادرانی که به هر دلیل فاقد فرزند هستند، از دیر باز در جوامع بشری معمول و مرسوم بوده است . از این رو، پذیرفتن فردی که فرزند واقعی و طبیعی زوجین محسوب نمی گردد، تحت عنوان فرزند خواندگی در جوامع گوناگون از سابقه ای طولانی برخوردار است و در زمان ها ونظام های مختلف حقوقی، شرایط و آثار متفاوتی دارد

 

 

با توجه به دیدگاهای مختلف و شیوهای متفاوت با موضوع، پذیرش فرزند خوانده در یک خانواده به ایجاد روابط حقوقی منجر می شود که به ویژه در صورتی که فرزند خوانده و فرزند پذیر تبعه یک یا دو کشور بیگانه باشند، ویا دارای مذهب متفاوتی باشند مشکلات عدیده ای حاصل می گردد که بر این مبنا، در مقالة حاضر، فرزند خواندگی از دیگاه تعارض قوانین حاکم از نظر مقررات داخلی و حقوق بین الملل خصوصی ایران نسبت به موضوع، مورد بررسی قرار می گیرد . بحث و بررسی موضوع مذکور می تواند از جنبه های عملی و نظری سودمند باشد . از لحاظ عملی به دلیل این که از یک طرف سیر تحولات اقتصادی و اجتماعی، رشد صنعت توریسم و تجارت بین الملل موجب گسترش مراودات بین المللی گردیده است و از طرف دیگر، میلیونها افغانی، عراقی و اتباع سایر کشورها در میهن عزیز ما ایران، به عنوان مهاجر و پناهنده حضور دارند . موارد مذکور ضرورت عملی تدوین مقررات جامع و منسجم و نوینی در مورد مسائل مربوط به بیگانگان ( از جمله موضوع مذکور) را، آشکارتر می سازد .از جنبه نظری نیز موضوع حائز اهمیت است زیرا حقوق موضوعه ایران در مورد قانون حاکم بر فرزند خواندگی اتباع خارجه قطع نظر از برخی کلیات، ساکت است،و موضوع مذکوردرکتب و مقالات حقوقی کمتر مورد بررسی قرار گرفته و در موارد نادری نیز که برخی از حقوقدانان بدان پرداخته اند، نظریات متفاوتی ارائه داده اند . بدین لحاظ و به منظور تعیین قانون حاکم بر فرزند خواندگی از نظر مقررات داخلی و حقوق بین الملل خصوصی ایران، مقاله حاضر در بخش های چهار گانه زیرین، به بررسی موضوع پرداخته است : بخش اول مشتمل بر کلیات می باشد که ضمن ارائه تعریفی از فرزند خواندگی در حقوق ایران و ذکر سابقه تاریخی آن، به بیان فرزند خواندگی و اسلام، ونیز فرزند خواندگی و حقوق داخلی ایران، به نحو اختصار پرداخته شده است . در بخش دوم موضوع قانون حاکم بر فرزند خواندگی در حقوق ایران مورد بررسی قرار گرفته و ضمن ارائه دیدگاه های مطرح شده در خصوص مورد، نظر نگارنده نیز بیان شده است . بخش سوم به قانون حاکم برفرزند خواندگی در حقوق برخی کشورها اختصاص یافته است و در آن دو نظام حقوقی مهم جهان، یعنی نظام حقوق نوشته و نظام حقوق کامن لو مورد مطالعه قرار گرفته است . نظام های مذکور در موضوع احوال شخصیه اتباع خارجه، از دو سیستم متفاوت، یکی از سیستم تابعیت و دیگری از سیستم اقامتگاه پیروی می کنند وبا بررسی نظامهای مذکور و نظام های حقوقی برخی کشورهای دیگر، نقاط قوت وضعف نظریات ارائه شده، مشخص تر می شود . در بخش چهارم، فرزند خواندگی در مورد ایرانیان غیر شیعه که انعکاسی از تعارض قوانین در حقوق داخلی بوده و به تعبیری بیانگر نظام حقوق بین الملل خصوصی اسلام می باشد، مورد توجه قرار گرفته است . در پایان نیز به جمع بندی و نتیجه گیری از مباحث مطروحه و ارائه خلاصه دیدگاه ها وپیشنهادها پرداخته ایم . O بخش اول ـ کلیات الف ـ تعریف و سابقه تاریخی : همان گونه که در مقدمه متذکر شدیم، پذیرش اطفال به فرزندی در سیستم های حقوق کشورهای مختلف جهان به شیوه های متفاوتی انعکاس یافته و در ارتباط با آن تعاریف گوناگونی ارائه شده است و از جمله، برخی اساتید محترم حقوق مدنی ایران، فرزند خواندگی را به شرح زیر تعریف نموده اند : « فرزند خواندگی یا تبنی آن است که کس دیگری را که فرزند طبیعی او نیست به فرزندی بپذیرد . فرزند خواندگی در صورتی که به رسمیت شناخته شده باشد، نوعی قرابت ایجاد می کند، قرابتی که صرفاً حقوقی است نه طبیعی، به عبارت دیگر با قبول فرزند خواندگی، قانون یک رابطة مصنوعی پدر ـ فرزندی یامادر ـ فرزندی بین دو نفر ایجاد می کند .» (1) در ایران باستان به ویژه در زمان ساسانیان فرزند خواندگی مورد پذیرش ومرسوم بوده است . خصوصاً با توجه به نقشی که دین زرتشت در آن ایام داشته و اعتقاداتی که زرتشتیان در مورد فرزند خواندگی وپلگذاری دارند وفرزند خوانده را در حکم فرزند حقیقی دانسته و آثار رابطه پدرو فرزندی را بر آن حاکم می دانند، نهاد فرزند خواندگی دارای جایگاه ویژه ای بوده است .(2) چنانکه در این باره گفته شده است : « زرتشتیان معتقد بودند که فرزند عنوان پل صراط را دارد و کسی که فرزند نداشته باشد قادر نیست در روز قیامت از پل صراط بگذرد . لذا کسانی که صاحب فرزند نبودند برای رفع این نقیصه وطلب آمرزش و عبور از پل مزبور، فرزند بدلی برای خود انتخاب می کردند .»(3) در عربستان قبل از اسلام نیز نهاد فرزند خواندگی نیز پذیرفته شده بود و برای آن مقرراتی قائل بودند .(1) ب ـ فرزند خواندگی و اسلام : در اسلام، با نزول آیة 4 سوره احزاب وقضیه زیدبن حارثه، این موضوع که فرزند خوانده در حکم فرزند واقعی باشد اساساً نفی گردید . نفی فرزند خواندگی در اسلام به داستان زیدبن حارثه مربوط می شود، زید بین حارثه بن شراجیل کلبی از قبیله بنی عبدود بوده که پیغمبر (ص) پیش از بعثت او را از جمله اسیران جاهلیت در بازار عکاظ خرید وآزاد ساخته و به پسری خود برگزیده ودر اسلام میان او وحمزه بن عبدالمطلب مؤاخات قرار داده بود . پیغمبر (ص) زینب دختر حجش را برای زید خواستگاری وعقد نمود . پس از مدتی که زینب در خانة زید بود، با زید اختلاف پیدا کرد وزید او را طلاق گفت و پیغمبر (ص) او را به زنی گرفت . این کار که بر خلاف عادت و عرف عرب بود گفتگوهایی به میان آورده، جهودان و منافقان طعنه زدند و گفتند محمد ما را نهی می کند از اینکه زن پسری را به زنی بگیریم ولی او با زن پسر ازدواج نمود، چون این سخنان به میان آمد، آیه 4 از سورة احزاب نزول یافت که … وَ ما جعل ادعیائکم ابناء کم ذلکم قولکم بافوا هکم والله یقول الحق و یهدی السبیل (4) ادعوهم لابائهم هواقسط عندالله فان لم تعلموا فاخوانکم فی الدین وموالیکم … خداوند پسرخواندگان را پسران شما قرار نداده، این قولی است که به زبان می گویید نه امری باشد کاشف از حقیقت، لیکن خداوند حقیقت می گوید وراه را می نمایاند، پسرخواندگان را به نام پدرانشان بخوانید، اگر پدر ایشان را بدانید، وگرنه برادران دینی شما وموالی شما می باشند .(2) بنا براین در اسلام نهاد فرزند خواندگی وجود ندارد، به این معنی که فرزند خوانده مانند فرزند واقعی از آثار پدر وفرزندی برخوردار نبوده، و آثار حقوقی از قبیل توارث و غیره فیما بین آنها نمی باشد . البته در تعالیم اسلام مسأله رسیدگی به ایتام و کودکان بدون سرپرست به شدت مورد توجه قرار گرفته و مورد عنایت خاص می باشد به نحوی که در بخش های مختلف تعالیم اسلامی و نیز سیره عملی ائمه علیهم السلام و تاریخ اسلام، توجه و اهتمام نسبت به این موضوع بسیار مشاهده می شود . (1) ج ـ فرزند خواندگی و حقوق داخلی ایران : با توجه به مقررات حقوق اسلام، در حقوق ایران نهادی به عنوان فرزند خواندگی بدین مفهوم که فرزند خوانده از هر حیث در حکم فرزند واقعی باشد و از آثار رابطة بنوت بهره مند شود، وجود ندارد، ولی با توجه به این که نوع دوستی وکمک به نیازمندان از عناصر اصلی فرهنگ ایرانی و تعالیم اسلامی می باشد ونظر به تأکیداتی که در اسلام در مورد ضرورت رسیدگی به ایتام و اطفال بی سرپرست مطرح گردیده است، مقررات مدونی به منظور سرپرستی اطفال بی سرپرست وضع گردیده و اجرا می شود که بعضاً از آن به فرزند خواندگی ناقص تعبیر شده است . این مقررات در قانون اساسی و قوانین عادی انعکاس یافته است . به موجب بند دوم از اصل بیست ویکم، قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، دولت موظف به حمایت از مادران و کودکان بی سرپرست گردیده و قانون حمایت از کودکان بدون سرپرست مصوب 1353، نیز به منظور تأمین منافع ب



خرید و دانلود تحقیق در مورد قانون حاکم بر فرزند خواندگی از نظر مقررات داخلی و حقوق بین الملل خصوصی ایران


گزارش کارآموزی اجرای کارهای ساختمانی

گزارش کارآموزی اجرای کارهای ساختمانی

دانلود گزارش کارآموزی اجرای کارهای ساختمانی 

فرمت فایل: ورد

تعداد صفحات: 22

 

 

 

 

 

مقدمه :

هدف از گذراندن دوره کارآموزی :

آشنایی با محیط کار و توانایی دراجرای کارهای ساختمانی و استفاده از تجارب دیگران می باشد و چون کارها به صورت عملی می باشد کارآموز می تواند با تلفیق کارهای تئوری و عملی یادگیری بهتر و کاملتری داشته باشد. 

این پروژه که به نام پروژ ه 408 واحدی پارس مرودشت می باشد که توسط دو شرکت پیمانکار ساختمان به نام های شرکت بلند ارکان و شرکت عرش گستر می باشد .

این پروژه به صورت اسکلت فلزی می باشد که بنده در مرحله آرماتور بندی و اجرای بتون ریزی فنداسیون و همچنین اجرای صحفات بیس پلیث حضور نداشته اما در زمان بر پا کردن ستون ها و اجرای پل وتیرهای آن حضور داشته ام. که در صفحات بعدی با توجه به تجربه هایی که در این دوره کار آموزی بدست آورده و همچنین استفاده از تجارب مهندسان گرامی اجرای صحیح اسکلت فلزی و نکات اجرای آن را همراه با عکس های مربوطه توضیح می دهم.

اجرای فونداسیون

در مرحله اجرای فونداسیون باید ابتدا مقاومت خاک را مورد آزمایش قرار داد تا مشخص شود که می تواند نیروهای وارده را تحمل کند که در این پروژه هم ابتدا خاک را مورد آزمایش قرار داده و برای تحکیم  ومقاومت بیشترآن را تحت تراکم قرار داده و تحکیم کرده بعد از این مرحله به اجرای بتن مگر یا بتن نظافت در زیر فونداسیون  پرداخته شده است که به ضخامت cm 10 اجرای شده است بعد از این مرحله نوبت آرماتوربندی فونداسیون ها می باشد که ابتدا باید جای ستون ها را بر روی زمین مشخص  کنیم و بعد به اجرای آرماتور بندی پرداخته شود و چون این فونداسیون  بصورت گسترده اجرا شده است بنا براین آرماتوربندی آن بصورت پیوسته می باشد که فقط محل قرار گرفتن  چاله آسانسور از آن کسر می شود و باید کلیه ضوابط فنی و اجرایی آرماتور بندی رعایت شود و همچنین فاصله میلگر دما تا سطح آزاد بتن فونداسیون از cm4 کمتر نباشد.

درمرحله بعدی کارگذاشتن تخته های قالبندی می باشد که باید بدون گره و صاف باشد و باید قبل از مصرف به روغن آغشته شوند تا در هنگام جداسازی  آنها ازبتن با مشکل روبرو نشویم و بتن زخمی نشود.

بعد از این کار نوبت اجرای بتن ریزی می باشد که کلیه نکات اجرای مربوط به بتن ریزی باید رعایت شود که کلیه نکات اجرای مربوط به بتن ریزی باید رعایت شود  که باید ازبتن خوب و با کیفیت و همچنین از دستگاه ویبره به طور صحیح استفاده شود تا بتوانیم حبا بهای هوا را ازداخل بتن خارج کرده و بتن اصطلاحاً « کرمو» نشود، و درضمن در این پروژه ارتفاع بتن ریزی cm  90 انجام شده است.



خرید و دانلود گزارش کارآموزی اجرای کارهای ساختمانی


دانلود تحقیق تحلیلی بر آزمونهای مجموعه بوستر استاندارد KES D – C 65

دانلود تحقیق تحلیلی بر آزمونهای مجموعه بوستر استاندارد  KES  D – C  65

 پنج دسته کلی (1- عملکردی ،2- سختی و قدرت ، 3- دوام ، 4- مقاومت جوی ، 5- صدا ) آزمونهای بوستر را تشکیل می دهند . در این پروژه به آزمونهای عملکردی خواهیم پرداخت و سعی خواهیم نمود زیر آزمایشهای این گروه را تا حد امکان تشریح نموده و هدف از انجام هر یک را به اختصار توضیح دهیم . قبل از وارد شدن به مبحث فوق ابتدا اصطلاحاتی را که در متون استاندارد مورد استفاده قرار گرفته است را عنوان می کنیم :

میله فشار (Pushrod)  : میله خروجی بوستر است که وظیفه انتقال نیرو به پمپ ترمز را دارد .

میله ترمز (Operatingrod) : میله ورودی بوستر که به پدال ترمز متصل است و وظیفه انتقال نیرو به بوستر را دارد .

پیشروی مؤثر (Effective   stroke) : میزان پیشروی میله فشار که حداقل              می بایست به اندازه حداکثر پیشروی پیستونهای پمپ ترمز برای رسیدن به حداکثر فشار خروجی باشد.

نیروی نهایی عملکرد (Full  loadworking point) : نقطه ای است که بیشترین نیروی خروجی به واسطه عملکرد بوستر به دست می آید . از این نقطه به بعد عملاً نقش بوستر حذف شده و نسبت تغییرات نیروی خروجی به تغییرات نیروی ورودی تقریباً برابر یک خواهد بود . این نقطه را Vacum Run – Outpoint  نیز می گویند . زیرا خلاء از بوستر کاملاً خارج شده است .

انجام آزمونهای عملکردی اغلب برای اطمینان از صحت عملکرد و نیز سلامت محصول بوده لذا اکثراً در انتهای خط مونتاژ و به طور صد در صد بر روی محصولات و یا قبل از انجام آزمونهای طولانی مدت دوام و یا سختی و قدرت انجام می گیرند .

پیشروی مؤثر میله فشار (Effective  stroke  of  push rod)  : برای رسیدن به حداکثر فشار خروجی در پمپ ترمز می بایست پیستونها حداکثر کورس خود را طی نمایند .تغذیه این مقدار پیشروی به وسیله میله فشار صورت می پذیرد پس میله فشار باید حداقل به میزان حداکثر کورس پیستونهای پمپ ترمز .

قابلیت پیشروی داشته باشد . این آزمون برای حصول اطمینان از این قابلیت انجام می گردد به گونه ای که پس از ایجاد خلأ mmhg 10+ـ500 در بوستر نیروی معادل kgr50 به میله ترمز اعمال نموده و سپس میزان حرکت میله فشاراندازه گیری می شود.

لقی حرکت میله ترمز (Operating  rod  play  stroke) : برای اینکه خلاصی حرکت میله ترمز برای رسیدن به یک نیروی خروجی در محدوده مجاز باشد . این آزمون انجام می گردد. روش انجام آن بدین گونه است که ابتدا خلأ mmhg 10+ـ500 را به بوستر وصل نموده و نیرویی مععادل kgf 2 به میله فشار وارد می کنیم (در این هنگام هیچگونه نیروی ورودی به میله ترمز اعمال نشده است ) سپس به میله ترمز به اندازه ای نیرو وارد می شود که نیروی خروجی kgf 5 قرائت گردد. در این هنگام پیشروی میله ترمز اندازه گیری می شود .این مقدار می بایست در بیشترین اندازه خود (mm)  7/0 باشد.

نشتی هوا (Air  tightness ) :

این آزمون در وضعیت «بدون عملکرد» و «عملکرد» انجام می شود .

همانطور که می دانید بوستر محفظه ای است که توسط دیافراگم به دو قسمت تقسیم شده است . هنگامی که بوستر هیچگونه عملکردی ندارد این دو قسمت با هم در ارتباط بوده و خلأ ایجاد شده در هر قسمت با هم در ارتباط بوده و خاأ ایجاد شده در هر دو قسمت از بوستر به یک میزان است .

اطمینان از اینکه این دو محفظه بوستر با فضای خارج هیچگونه ارتباطی ندارد امری ضروری است . لذا در حالت بدون عملکرد خلأ mmHg 10+ـ500 را در بوستر ایجاد نموده و پس شیر ارتباطی منبع خلأ با بوستر قطع می شود . میزان افت خلأ را پس از 15 ثانیه در بوستر اندازه گیری می کنیم . این میزان می باید حداکثر mmHg 25 باشد.

در حالت عملکردی ، ارتباط این دو محفظه با هم قطع شده و محفظه اول (محفظه کاری) با اتمسفر ارتباط برقرار می کند ؛ اختلاف فشار به وجود آمده در دو محفظه بوستر ، عمل تقویت را انجام می دهد . پس اطمینان از قطع بودن ارتباط دو محفظه در حالت عملکرد نیز اهمیت داشته ، لذا برای حصول این اطمینان خلأ mmHg 10+ـ500 را به بوستر متصل کرده و پس از قرار دادن ترمز در موقعیت 10 +ـ70 درصد پیشروی مؤثر با اعمال نیروی بیشتر از نیروی Full load ارتباط منبع خلأ با بوستر قطع می شود . میزان افت خلأ پس از مدت زمان 15 ثانیه حداکثر mmHg 25 مجاز است .

مشخصات ورودی و خروجی  (Input/output chartacteristic) :

در این آزمون که یکی از مهمترین آزمونهای این بخش است .به ارزیابی خصوصیات عملکردی بوستر می پردازیم . این آزمون به منظور بدست آوردن یک منحنی رفتاری و عملکردی از بوستر در طول پیشروی مؤثر انجام می شود و می بایست به طور پیوسته و با نرخ پیشروی ثابت ترسیم گردد. بدیهی است این منحنی به دلیل ثابت نبودن نرخ پیشروی بر روی اتومبیل و با نیروی متغیر ورودی قابل دستیابی نخواهد بود .

بوستر را روی پایه ها قرار داده و بستهای پایه ها رابا گشتاور مناسب ، سفت و محکم می بندیم و مطمئن می شویم که راستای اعمال نیروی ورودی کاملأ در جهت محور بوستر و در راستای میله فشار قرار گرفته باشد . مکانیزم به گونه ای طراحی می شود که بوستر بعد از رسیدن به پیشروی مؤثر ، کاملاً به موقعیت اولیه خود باز گردد . نیروسنجی برای اندازه گیری نیروی ورودی(N9000-0)در بین مکانیزم اعمال نیرو و میله ترمز و همچنین نیروسنجی برای اندازه گیری نیروی خروجی (N9000-0 ) پس از میله فشار و در جلوی بوستر مطابق شکل (2) قرار می گیرد دقت اندازه گیری 5/0 درصد است .

همچنین یک وسیله اندازه گیری خطی به منظور مشخص نمودن میزان پیشروی نیز در دستگاه تعبیه شده است . سپس بوستر به وسیله یک لوله که بر سر راه آن یک شیر کنترل ، یک گیج خلأ و یک شیر قطع و وصل وجود دارد به منبع خلأ وصل می گردد . با راه اندازی دستگاه و اعمال نیروی ورودی به میله ترمز تغییرات نیروی ورودی و خروجی به صورت یک منحنی مطابق شکل (3) برای هر بوستر ترسیم می گردد .

 

 

 

 

فایل ورد 43 ص



خرید و دانلود دانلود تحقیق تحلیلی بر آزمونهای مجموعه بوستر استاندارد  KES  D – C  65


دانلود مقاله استان گیلان

دانلود مقاله استان گیلان

 

مشخصات این فایل
عنوان: استان گیلان
فرمت فایل :word(قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 197

این مقاله در مورد استان گیلان  می باشد.

بخشی از تیترها به همراه مختصری از توضیحات هر تیتر از مقاله استان گیلان

دریا ـ جلگه ـ کوه
دریا و جلگه و کوه بزرگترین منبع اقتصادی و حیاتی مردم منطقه است که بی‌دریغ چون سفره گسترده‌ای در برابر ساکنان قرار دارد دریای خزر که با نامهای دریای کاسپین، دریای هیرگانا، (جرجان ـ گرگان) دریای طبرستان، دریای گیلان، دریای مازندران، دریای شیروان، دریای دیلم، دریای آبسکون  شناخته.....

نژاد
گیلان که در اوستا از آن به وارنا نام برده می‌شود مرکز باستانی اقوام و تیره‌های مختلفی است که از جمله آنها قوم گیل می‌باشد و امروز سرزمینشان را گیلان می‌نامند. پاره‌ای از محققین گیلها را با قوم دیگری به نام کادوسیها از یک تیره می‌شناسند بارتلد در این باره می‌نویسد. در عهد قدیم سکنه گیلان.....

آسیبهای وارد شده از حریق حشرات و گیاهان
اهمیت و میزان خسارت آفات به ویژه حشرات و نیز قارچها و سایر میکروارگانیسم‌ها در معماری و ساخت و ساز ایران چندان شناخته نشده و مورد توجه قرار نگرفته است. در حالیکه، زیان‌های ناشی از این عوامل زنده در ساختمانها در بسیاری موارد سنگین بوده و خسارتهای فراوان مالی و گهگاهی جانی به جای می‌گذارد. در سالهای اخیر در دانشکده‌های معماری....

آسیبهای انسانی
بخش اعظمی از آسیبهای این بنا توسط انسان ایجاد شده است. انسانهایی که با قصد نیک نه قصد بد به کالبد بنا دست برده‌اند. 1- تخریب بنای اصلی و ساخت یک بنای جدید و پوشاندن نمای آن با سنگ مرمر که باعث از بین رفتن نقاشیهای دیواری بقعه شد. علت تخریب اتاق اصلی کندن دیواره‌های بنا با.....

درمان چوب
عاقلانه‌ترین و به صرفه‌ترین کار در مورد ستونهای آسیب دیده که در شکل مشخص شده است تعویض ستونها با ستونهای جدید می‌باشد.در مورد ستونهای دیگر که با رنگ ... مشخص شده چون آسیب موضعی است و هنوز آنقدر شدید نشده که کالبد بنا را تهدید کند. تعویض قسمتهای آسیب دیده و جایگزین کردن آنها با چوبهای سالم است. در مورد نالها (چوبهایی که ستون روی آن سوار می‌شود) آسیب در قسمت غرب....

تسطیح کف
برای تسطیح کف به علت اجراء غیر اصولی نشست کرده است این روش پیشنهاد می‌شود تخلیه خاک و سیمان کف‌ تا پی اصلی و پر کردن مجدد آن با پوکه صنعتی و اجرای کف سیمانی و لیسه‌کشی جهت هموار کردن آن. به نظر می‌رسد پر کردن کف با پوکه صنعتی تا حد زیادی رطوبت بنا را کم می‌کند.کف باید تا زیر نالها...

فهرست منابع مقاله استان گیلان

1- نامها و نامدارای گیلان، جهانگیر سرتیپ‌پور، 1371، نشر گلیکان.
2- تاریخ گیلان، ترجمه محمدعلی گیلک، مجله فروغ.
3- ولایات دارالمرز گیلان، هـ .ل. رابینو، جعفر خمامی زاده، بنیاد فرهنگ‌ایران.
4- فرهنگ گیلکی، منوچهر ستوده، 1332، انجمن ایران شناسی.
5- حفریات مارلیک، عزت‌الله نگهبان.
6- تاریخ گیلان و دیلمستان، منوچهر ستوده.
7- حفاظت، نگهداری و مرمت آثار هنری و تاریخی درمان- مرمت و بازسازی، هارولد.ج. پلندرلیت. ا.ی.ا. ورنر، رسول وطن‌دوست، 1376، دانشگاه هنر.
8- گونه‌شناسی مساجد در جمهوری آذربایجان، ش.س.فتح‌الله سیف، لیلاربن شه حسین سلطان‌زاده، بهرام قدیری، 1375، دفتر پژوهشهای فرهنگی.
9-بناهای آرامگاهی، حوزه هنری.
10- آشنایی با معماری مسکونی ایران گونه‌شناسی برونگرا، غلامحسین معماریان، 1376، علم و صنعت.
11- تزئینات وابسته به معماری ایران دوره اسلامی، محمدیوسف کیانی.
12- دوازده درس مرمت، محمدحسین محب‌علی، آتسا امیرکبیریان، اصغر محمدمرادی، وزارت مسکن و شهرسازی.
13- گیلان و آذربایجان شرقی.
14- فصلنامه اثر، میراث فرهنگی کشور.
15- مسکن و معماری در جامعه روستایی گیلان، کریسیان برومبرژه، علاء‌الدین گوشه‌گیر، موسسه مطالعات و تحقیقات فرهنگی وابسته به وزارت فرهنگ و آموزش عالی.
16- معماری ایران (مصالح شناسی سنتی)، حسین زمرشیدی، زمرد.
17- معماری ایران (اجرای ساختمان با مصالح سنتی)، حسین زمرشیدی، زمرد.
18- خودآموز بنایی با آجر، لوییس م. درتل، مهندس جواد فرید، 80، انتشارات فنی ایران.
19- خودآموز بنایی با بتن، لوییس م. دزتل، ترجمه گروهی، 80، انتشارات فنی ایران



خرید و دانلود دانلود مقاله استان گیلان


تحقیق در مورد دیون و مطالبات

تحقیق در مورد دیون و مطالبات

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحه276

فهرست مطالب

«مراحل و روش تحقیق»

 

طرح پایان نامه  «پلان»

 

 

 

بخش مقدماتی :کلیات وتعاریف

 

 

 

فصل اول: نگرش مختلف مکاتب نسبت به دین و تعریف و ماهیت آن

 

مبحث اول:نگرش مختلف مکاتب حقوقی نسبت به دین

 

گفتار اول: نگرش مکتب حقوقی رم نسبت به

 

دین[1]

 

گفتار دوم: نگرش مکتب مادی نسبت به دین

 

گفتار سوم: نگرش مکتب فقهی اسلام به دین

 

گفتار اول: تعریف لغوی دین

 

 

 

مبحث دوم: تعریف و ماهیت دین

 

گفتار دوم: تعریف و ماهیت دین در نزد فقها

 

بند اول: تعریف دین در نزد فقهای عام

 

بند دوم: تعریف دین از دیدگاه فقهای امامیه

 

گفتار سوم: تعریف دین از نظر حقوقدانان

 

گفتار چهارم: تفاوت دین حقوقی و فقهی

 

بند اول: تفاوت در میزان اهمیت رابطه دائن و مدیون

 

بند دوم: تفاوت در گستره موضوعات

 

بند سوم: تفاوت در منشأ دین

 

بند چهارم: تفاوت در زمان انقضاء دین

 

گفتار پنجم: خصائص  و ویژگی‌های دین

 

فصل دوم: مقایسه دین با برخی نهادهای حقوقی مشابه و بررسی و تحلیل ذمه

 

مبحث اول: مقایسه دین با نهادهای حقوقی مشابه آن

 

گفتار اول: التزام

 

 

 

 

 

مسئله دیون و مطالبات یکی از واقعیتهای زندگی بشر است. در واقع انسانها برای رفع نیازهای ضرور خویش ناچاراً می بایست مبالغ کم یا زیادی را بپردازند و در بسیاری اوقات پرداخت ما به ازای آنها بطور نقد برایشان میسر نمی باشد. از طرف دیگر تولیدکنندگان و فروشندگان کالا نیز راهی جز فروش و عرضه کالاهای تولیدی خویش را ندارند و در بسیاری از مواقع با مشتریان خود مسامحه نموده و دریافت ثمن و عوض خویش را برای مدت زمانی به تأحیل می اندازند و یا با دریافت آن در طی چندین قسط موافقت می نمایند. دین و بدهی قدمتی به وسعت تاریخ دارد و مسئله تازه و نوینی محسوب نمی گردد. اما با لحاظ کثرت نیازهای انسان کنونی و مصرفی شدن جوامع امروزی، جهان امروزه با گستردگی بیشتری از دیون نسبت به دوران و اعصار قبلی مواجه است. تمام اشخاص اعم از حقیقی و حقوقی و حتی دولتها به نحوی با آن روبرو هستند . به عنوان مثال در سال گذشته در یکی از قستمهای برنامه اپرا[2] پخش شده در یکی از شبکه های ماهواره[3] ایی  یکی از کارشناسان مالی اظهار نمود که چیزی در حدود 90% از درآمد مردم در ایالت لوس آنجلس آمریکا صرف باز پرداخت وام های دریافتی آنها از بانکها و موسسات مالی می شود. در سطح دولتها نیز این امر از کثرت و وسعت بیشتری برخوردار است. در سال 1992 میلادی تنها بهره دیون دولت آمریکا به میزان 293 میلیارد دلار رسیده بود.[4]     بنابراین بحث دین با این گستردگی اش در زندگی فردی و اجتماعی امری انکار ناپذیر است و مسئله ای که می بایست مد نظر قرار گیرد، و سوالی که به ذهن می رسد این است که آیا شخص دائن که مالی بر ذمه دیگری دارد می تواند آنرا مورد معامله قرار دهد؟ یعنی می تواند همانطور که فرش، اتومبیل، خانه... خود را در قالب عقد بیع به دیگری منتقل می کند دینی را که بر ذمه دیگری دارد را نیز در قبال عوض به خود شخص مدیون و یا شخص ثالث تملیک نماید. در مکتب فقهی اسلام دین به عنوان مال پذیرفته اند و بسیاری از فقهای عظام در کتب و آثارشان بعد از تبین و توضیح دین، بحث بیع دین را مطرح نموده اند.

 

  فقهای عظام با قراردادن رابطه داین و مدیون در درجه دوم اهمیت، انتقال دین را به شخص ثالث و مدیون در برابر عوض و ابرا  آن و حتی از نظر بعضی از ایشان به رهن گذاشتن آنرا قبول و تأیید نموده اند.

 

   اهم سوالاتی که این تحقیق در پی یافتن پاسخ برای آن است عبارتند از:

 

1- با لحاظ تعریف بیع در قانون مدنی، آیا می توان انتقال دیون را در مقابل دریافت عوض در قالب عقد بیع توجیه نمود؟

 

2- در صورت جواز معامله خرید و فروش دین، آیا این می تواند آنرا به شخص ثالث غیر از مدیون بفروشد؟

 

3- آیا مقدار ثمن درحکم  معامله خرید و فروش دین موثر است؟

 

4- در صورت جواز کمتر بودن ثمن از میزان دین، وظیفه مدیون در پرداخت چیست؟

 

5- با لحاظ این که بسیاری اوقات در مبادلات و معاملات بجای پرداخت ثمن نقدی اسناد تجاری نظیر چک و سفته تسلیم می گردد. که حکایت از دین نقدی دارند، می توان احکام بیع دین را به این اسناد تسری داد؟

 

  فرضیه هایی که در مورد پاسخ به سوالات فوق به نظر می رسد به اختصار به ترتیب ذیل است:

 

1-معنای اخص دین از دیدگاه فقهای عظام عبارتست از «مال کلی فی الذمه» قانونگذار در ماده 350 قانونی مدنی صراحتاً مقرر می دارد «مبیع ممکن مفروز باشد یا مشاع یا مقدار معین بطور کلی از شی متساوی الاجزاء و همچنین ممکن است کلی فی الذمه باشد.» بنابراین انتقال دیون در ازاء دریافت عوض در قالب عقد بیع توجیه پذیر است.

 

2- به لحاظ مستندات فقهی موجود فروش دین هم به شخص مدیون و هم ثالث جایز است.

 

3- با لحاظ حرمت و احکام ربا، در صورتی که مبیع از کالاهای مکیل و موزون باشد فروش آن به ثمن هم جنس آن به مقدار کم یا زیادتر جایز نیست. اما در صورتی که از کالاهای معدود (شمردنی) باشد مثل پول، فروش آن به کم یا زیادتر جایز و صحیح است.

 

4-نظر به این که پس از معامله بیع دین، دین تمام و کمال به مالکیت خریدار آن منتقل می گردد، فلذا خریدار (طلبکار جدید) برای دریافت تمام آن حق مراجعه به مدیون را دارد حتی اگر، دین را به میزان و مبلغ کمتری خریداری نموده باشد.

 

5- انتقال اسناد تجاری به اشخاص ثالث در صورتی که مبلغ مندرج در آن حقیقی و واقعی باشد در قبال دریافت ثمن بلامانع است.

 

 ، در وهله اول بیان مفهوم و ماهیت دین و خصوصاً تبیین مالیت آن و بررسی معامله خرید و فروش دین به شخص مدیون و اشخاص ثالث از دیدگاه فقهای عامه و امامیه و شرایط صحت آن است. همچنین به لحاظ شهرت حرمت «بیع دین به دین» و با توجه به این که از نظر بسیاری از تویسندگان حقوقی معامله بیع «دین به دین» را با «کالی به کالی» مشابه و یکسان دانسته اند، از لحاظ فقهی و ماهیتی تمایز آنها تبیین می گردد. و در بخش آخر به لحاظ این که در بسیاری از معاملات به جای پرداخت وجه نقد، اسناد تجاری نظیر چک و یا سفته تسلیم می گردد و این اسناد از دین نقدی حکایت دارند مسئله انتقال انها از سوی داین در قبال دریافت عوض تحت عنوان خرید و فروش دین پولی (تنزیل) بررسی می گردد.

 

 

 



خرید و دانلود تحقیق در مورد دیون و مطالبات