تبارشناسی فلسفه تربیتی نانوشته

تبارشناسی فلسفه تربیتی نانوشته

شاه سلطان حسین
تربیت شاه سلطان حسین:
سخن از جستجوی مبانی تربیتیای است که در بررسیهای تاریخی، دارای پیشینهای
نیست یا نگارنده از آن بیخبراست و یا سخن از مبانی تربیتی نانوشتهای است که باید
آنرا در درون اسناد و مدارک تاریخی، ردیابی کرد. بررسی چنین امری در تاریخ،
آنهم مربوط به چند قرن گذشته، که نه تاریخ نگاری و تحلیل تاریخی در آن زمان
چندان رونقی داشته است و نه روش علمی چنین تحقیقاتی در دسترس بوده است،
کاری دشوار است. براین اساس، بررسی مسایل تربیتی آخرین پادشاه صفوی، شاه
سلطان حسین، صرفاً برپایه تعداد انگشت شمار یادداشتی است که در لابلای کتب
تاریخی، نقل شده است. با کمک این بررسی، در صورت تداوم بررسیها در زندگی
دیگر پادشاهان، در قرون بعدی، این امکان فراهم می شود تا به حدسهایی در مورد
مبانی تربیتی نانوشته در تاریخمان، دست یابیم. شاه سلطان حسین به همراه برادرش
عباس میرزا، از تربیت حرمسرایی برخوردار بودند.
!گفته شاه سلیمان برای گزینش جانشین چه واقعاً از زبان او بوده باشد و چه
بعدها بدو نسبت داده شده باشد، بهرحال با شخصیتهای متفاوت فرزندان او یعنی دو
فرزند ارشد از هفت فرزند او، کاملاً همخوانی دارد. هر دو نفر تحت حضانت حرمسرا
بار آمدند و هیچکدام تحصیلات و یا تدابیری خاص را که لازمه حکومترانی شاه آینده
ایران بود تجربه نکردند. مردانگی، جنگجویی، هوشمندی و ذکاوت از صفات و
مشخصات اصلی عباس میرزا بود. سلطان حسین در خط مخالف او قرار داشت: ملایم
و زودجوش ، شاعرمنش، پارسا منش و متقی؛ چنان که در سالهای نخستین عمرش به
قدری دینداری از خود نشان میداد که اطرافیانش به او لقب “ملاحسین“ داده بودند. بیاعتنایی او به امور حکومتی که در این زمینه کاملاً به پدرش رفته بود لقب دیگری
را برای او به ارمغان آورده بود یعنی ! یا خشیدر به معنی ! خوبست که در شور
زنیهای امور مملکتی ورد زبانش بود.١
محیط حرمسرا، محل تجمع افراد به ویژه زنانی است که کاری جز ایجاد
سرگرمی برای بزرگان دربار و فرزندان آنها را ندارند. این چنین محیطی بدلیل توجه
افراطی به کودک و سرگرم کردن او به محرکات بیرون از خودش، امکان آزمون و
کشف قابلیتهای فردی و درونی را از کودک میگیرد. اگرچه شخصیت شاه سلطان
حسین و رابطه آن با اثر این نوع تربیت، به سهولت امکان قضاوت را فراهم نمیکند،
لیکن بررسی و مطالعه در مورد سرنوشت تربیتی سایر پادشاهان، به ما این امکان را
میدهد تا حدسهای تربیتی خود را در مورد فلسفه نانوشته تربیتی، در متن تاریخمان
صریحتر، بیان کنیم. از اینکه این دو برادر هر کدام به چه میزان از این روش تربیتی
بهرهگرفتهاند و زمینههای قبلی شکلگیری شخصیتی آنها چه بوده، اسنادی در
دسترس نمی باشد. لیکن پیامدهایی که در زندگی شاه سلطانحسین، مشاهده
میشود، این حدس را قوت میدهد که او از برادرش عباس میرزا، بیشتر از روش
تربیت حرمسرایی بهرهگرفته باشد. روشی که مطابق عرف آن زمان، صفاتی را در او
بیشتر تقویت کرده که می توان آن را تربیت زنانه، نام گذاری کرد. شاه سلطان
حسین، به احتمالی، تحت تأثیر چنین محیطی به یاخشیدر) خوبست( معروف شد؛ چرا
که در مقابل هر پیشنهادی با اعلام رضایت ! خوبست ، تمکین میکرد.
!... زوال قدرت سلطنت، بیاعتنایی شاه به امور مملکتی و دولتی، فقدان کارآیی و
ابتکار عمل و توانایی او، همه امکانات پیشرفت و ترقی را در مملکت، چه در زمینههای تجارت و بازرگانی و تشکیلات دولت؛ و چه در قلمرو کشاورزی و اقتصاد
ملی و یا امور نظامی در بوته تعویق و تنزل انداخت. از شرایط موجود هم در زمینه
سیاست خارجی موفقیتی حاصل نشد. با وجود این نهادهای دولتی همچنان به
موجودیت خود ادامه میدادند ولی علایم شوم پوسیدگی و رخوت، مخصوصاً در حیطه
نظامیگری بتدریج چهره می نمود.٢
! اقامت وزیراعظم در دربار مشکل آفرین بود، چون اویک نفر لَزِگی ) نام
یکنژاد است( بود نه ایرانی و بالاتر از همه، اعتقادات سنی او هنوز برای رجالی که
در استخوانبندی کهن تشیع صفوی جاداشتند، غیرقابل هضم بود. به علاوه وزیر
اعظم به سبب نااستواری، بیعزمی و دمدمی مزاجی شاه، چندان اتکایی بدو نداشت.
در این شرایط هر یک از اعضای حکومتی و درباری میخواستند اهداف خاص
خویش را متحقق سازند )و با هر گروه فشار دیگر( و نقشههای افراد دیگر را نقش
برآب کنند. بدینسان لشکرکشی به قندهار شدیداً مورد مخالفت قرارگرفت.در اینجا
برجستهترین مخالفان وزیراعظم یکی ملاباشی محمدحسین و دیگری حکیم باشی
رحیمخان بود، چون میترسیدند موفقیت حاصله از این لشکرکشی موجب افزایش
قدرت و اعتبار او شود. آنها بایک نامه جعلی خطاب به یکی از رؤسای قبایل کُرد، او
را در نزد شاه متهم و موجبات محکومیتش را فراهم ساختند. ادعا شد فتحعلیخان در
توطئه اهل سنت برای عزل شاه و اخذ قدرت شرکت دارد. سلطان حسین بدون تحقیق
و بررسی، او را از منصب خویش معزول و محکولالبصر ـ نابینا ـ و زندانی ساخت. لطفعلیخان هم متهم به شرکت در این توطئه شد و از شیراز به اصفهان منتقل و در
آنجا به بند کشیده شد.٣
!امپراتوری صفوی هنوز کورسویی داشت و فرصتی به کف آورد تا آن را از
فروپاشی کامل برهاند، فرجه و فرصتی که نتوانست از آن بهرهای کامل ببرد. سلطان
حسین کمی پس از بازگشت از تهران، کاخ مورد پسند خود فرح آباد را در آنسوی
زاینده رود مرمت کرد و خود را با توسعه آن مشغول داشت، با این بهانه که درصدد
تهیه و تدارک لشکرکشی دیگری است که چندی بعد بدان دست خواهد زد. زمانی
که خبر ورود دگر باره محمود به کرمان رسید، حکومت اصفهان به وخامت اوضاع
پی برد.
٤
شاه سلطان حسین با اعتماد بنفس پایین، ناتوانی در تصمیمگیری، سرگرمی و
عشق بازی با زنان دربار و حرمسرا، سرانجام پایان سلسله صفوی را با تسلیم اصفهان به
محمود افغان، رقم زد. نگارش تاریخ دوره شاه سلطان حسین و نحوه شکست او از
محمود افغان و داستان زن بازی او موضوع این نگارش نمیباشد، بلکه در صددیم
این نکته را مدنظر قرار دهیم که اگرچه شخصیت شاه سلطان حسین یکی از دلایل
پایان سلسله صفوی است و دلایل متعدد دیگری هم برای پایان این سلسله، وجود
دارد، ولی از لابلای تحلیلهای تاریخی، اجتماعی، نظامی و سیاسی، نباید سهم روش
تربیتی او را نادیده گرفت. اگرچه اسنادی که در مورد تربیت او بطور محدود در
دسترس است، صرفاً به تربیت غیررسمی او مربوط است، اما این سؤال تاریخی مطرح
است که چرا شاه اسماعیل به عنوان اولین پادشاه صفوی با قدرت به بالا سر برآورد ولی به تدریج این قدرت بدست فرزندانش رو به افول رفت و سرانجام با دستان
سست شاه سلطان حسین فرو ریخت. این سئوال در مورد چگونگی سربرآوردن آقا
محمدخان قاجار و فرجامش که به پایان سلسله قاجار به دست احمد شاه منجر شد،
نیز مطرح میگردد. اگرچه با بررسی تاریخی امر، دلایل متعددی رخ مینماید، اما
این نگاشت براین باور است که به مبانی تربیتی فروپاشی تدریجی سلسلهها نیز باید
توجه کرد.

 

 

فهرست مطالب
ـ پیشگفتار ............................................................. ٤
ـ مقدمه ....................................................... ٥
ـ شاه سلطان حسین ...................................... ٧
ـ احمد شاه ....................................................... ١٢
ـ محمدرضا شاه ....................................................... ٢٩
ریشه های تفکرات تربیتی رضاشاه ...................................................... ٢٩
تربیت رضاشاهی ..........................................٣٣
پیامد تربیت رضاشاهی ........................................................ ٤٧
الف ـ پیامد تحصیلی ....................................................... ٤٨
ب ـ ویژگی های فردی ............................................................... ٥٠
ج ـ ویژگی های روانی اجتماعی ...................................................... ٥٥
واکنش در برابر مصدق و اشرف .............................................. ٦٢
شاه در مقابل بلارنست پرون ...................................................... ٦٦
شاه در مقابل آمریکا ........................................................... ٦٨
تصمیم تربیتی محمدرضا شاه ................................................. ٦٨
ـ پرفسور حسابی
روش تربیت پرفسور حسابی ...................................................... ٧١
پیامد تربیت پرفسور حسابی ............................................................... ٨٣
الف ـ ویژگی فردی: ......................................................................... ٨٣
ب ـ پیامد تحصیلی: ............................................................................... ٨٧
ج ـ پیامدهای اجتماعی:....................................................................... ٩٠
نتیجه گیری .................................................................................... ٩٥
ضمیمه: مفهوم شناسی دو تبار فلسفه تربیتی .................................................. ٩٨
فهرست منابع و مآخذ: ............................................................................. ٩٩

 

 

 

شامل 101 صفحه pdf



خرید و دانلود تبارشناسی فلسفه تربیتی نانوشته


دانلود فایل فارسی فلش تبلت ,چینی,با مادربورد tw-a0721-86v2g-v3-1

دانلود فایل فارسی فلش تبلت ,چینی,با مادربورد tw-a0721-86v2g-v3-1

دانلود رام فارسی تبلت چینی با مادربورد tw_a0721_86v2g_v3-1

این رام فارسی ۱۰۰ درصد تست شده است 

نسخه اندروید: ۴٫۴

قابل فلش با Phoneix 



خرید و دانلود دانلود فایل فارسی فلش تبلت ,چینی,با مادربورد tw-a0721-86v2g-v3-1


تحقیق در مورد احادیث تهمت

تحقیق در مورد احادیث تهمت

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحه48

داستان اِفک یا ((حدیث اِفک )) یعنى تهمت زدن به یکى از همسران پیامبر، معروف است . و ماجراى آن در سوره نور به تفصیل آمده است . آیات مربوط به این ماجرا از آیه یازده آغاز و تا 26 پایان مى یابد.
تفاسیر و احادیث و تواریخ اسلامى راجع به زنى که مورد تهمت قرار گرفته است دو نظر دارند:
1 -
عموم مفسران و محدثان و مورّخان عامه نوشته اند: وى عایشه دختر ابوبکر بوده است . این نظر هم بر اساس حدیثى است که راوى آن خود عایشه است ، به شرحى که خواهد آمد. بعضى از تفاسیر و تواریخ شیعه نیز بر اثر عدم توجه ، همین نظر را اظهار داشته اند.
2 -
بیشتر تفاسیر شیعه نوشته اند که ماجراى ((اِفک )) از تهمت زدن عایشه به ((ماریه )) همسر مصرى پیغمبر ناشى شده است .
اینک نخست به شرح نظریه اول مى پردازیم ، آنگاه نظر خود را درباره نظریه دوم ابراز مى داریم .
عایشه مى گوید: رسم پیغمبر این بود که هر گاه مى خواست به سفر برود، قرعه مى انداخت و به حکم قرعه یکى از همسران خود را همراه مى برد.در غزوه ((بنى مُصطلق ))قرعه به نام من اصابت کردومن همراه پیغمبربودم .
پس از خاتمه جنگ و شکست دشمن ، در یکى از منازل میان راه مدینه ، شب هنگام چون کاروان ما خواست حرکت کند، من براى قضاى حاجت به نقطه اى رفتم و چون برگشتم دیدم گردنبندم نیست . به نقطه اى که رفته بودم بازگشتم تا آن را بیابم . وقتى به محل اقامت کاروان مراجعت کردم دیدم قافله حرکت کرده است و به تصور اینکه من در محمل هستم ، آن را برداشته و به شتر بسته و رفته اند.
در آن هنگام یکى از اعراب بادیه به من نزدیک شد و چون مرا شناخت شترش را خوابانید و مرا سوار کرد وبه قافله رسانید. همین معنا موجب شد که منافقان سروصدا به راه اندازند و پیغمبر مرا به خانه پدرم بفرستد و حتى در صدد طلاق من بر آید تا اینکه آیات ((اِفک )) نازل شد و خدا مرا از تهمتى که زده بودند تبرئه کرد و نظر پیغمبر نسبت به من عوض شد!
این خلاصه داستان افک و نزول شانزده آیه سوره نور به روایت عایشه است . اگر داستان این بوده است که عایشه مى گوید، چندین اشکال در این حدیث به نظر مى رسد که باید براى آن پاسخى منظور داشت :
1 -
آیا پیغمبر اجازه داده که زن جوانش شب هنگام



خرید و دانلود تحقیق در مورد احادیث تهمت


طراحی و پیاده سازی سیستم زنبور داری هوشمند

طراحی و پیاده سازی سیستم زنبور داری هوشمند

مقدمه

این پروژه با عنوان زنبور داری هوشمند اغاز شد و همان طور که از نام ان پیداست این ایده  طرح کاربردی است برای کمک به زنبور داری برای افزایش تولید و بهره وری  از  طبیعت می باشد که این فرایند برای زنبور داران طبیعی از اهمیت  کاربردی برخوردار است  زیرا طبیعت شناسی و جا به جایی مفید بهره وری را به حداکثر می رساند که این انگیزی مهمی برای شروع به کار بود .و هدف ما کمک به این قشر زحمتکش و مولد  در حامعه بود. 

با افزایش درخواست عسل طبیعی و به تبع ان کاهش منابع گل و گیاه ضروری بود تا زنبورداری از حالت سنتی به سمت زنبورداری مدرن توسعه پیدا کرده تا با توجه به منابع گل و گیاه عسل به اندازه کافی تولید گردد .

لذا در زنبورداری وسایل صنعتی برای افزایش تولید نیاز پیدا کرد از جمله وسایل زنبورداری مدرن  استراکتور ،  کندو پلاستیکی و ...  .

از جمله چیزهایی که در این صنعت مورد نیاز بود  فاکتور وزن کندو بود که از اهمیت بالایی برای زنبوردار  برخوردار بود و با طراحی این دستگاه این امکان برای زنبور دار فراهم شد  تا با توجه به دانستن فاکتور وزن  در هر روز مدیریت بهینه در زنبورستان ایجاد کند.

  

1- 1 ) اهمیت پروژه و نقش ان در زنبورداری

در این پروژه  که از فناوری نوین برای کمک به زنبوردار استفاده می شود سعی شده به زنبوردار در کمک به تولید محصول طبیعی و بازدهی بیشتر  در زمان وشرایط محیطی مناسب با دادن اطلاعات از وضعیت کندو به زنبور دار  از راه دور در کمک به شناخت منطقه برای تولید کننده ونیر اماده شدن شخص برای سرزدن برای ایجاد تغییرات در کلنی یا برداشت در صورتی که کندو به مقدار لازم تولید کرده باشد یا هنگامی که کندو دچار افت شدید جمعیتی یا خسارتی متحمل شده باشد.که این شرایط باعث اگاهی زنبور دار از منطقه و کلنی زنبور شده وتصمیم گیری و اقدامات لازم را  برای انجام عملکرد لازم را فراهم می کند. 

) لودسل چیست؟

لودسل یک نوع حسگرالکترونیکی برای اندازه‌گیری وزن و نیرو است که در انواع کششی، خمشی، فشاری و پیچشی ساخته شده است.

ساختار لودسل چگونه است؟

لودسل شامل یک هسته فلزی (از الیاژ خاص) و تعدادی strain    gaugeمجموعه ای از مقاومت های الکتریکی می‌باشد که در اثر اعمال نیرو مانند تمام مواد تغییر شکل می‌یابد اما پس از برداشتن نیرو به حالت اولیه خود برمی‌گردد . میزان برگشت‌پذیری این ماده تعیین کننده کیفیت و دقت و دیرپایی لودسل است

انواع سیستم های توزین و کاربرد ان:

توزین استاتیک:

 که می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

توزین مخازن سیال که می توان به مخازن اب، مخازن روغن، مخازن شیر و ... اشاره کرد.
توزین سیستم های مولتی بچینگ[1] که می توان در صنایعی مانند صنعت لاستیک، روغن های صنعتی و ... اشاره نمود که به نوعی کلیه سیلوهای کنار هم در حین پر و خالی شدن با هم مرتبط با شند که با این سیستم گامی مهم در راستای کنترل اتوماتیک مواد مختلف برداشته می شود و به راحتی کل پروسه تولید در دست اپراتور سیستم قرار خواهد گرفت.

 

نوع فایل word

تعداد صفحات 84

 

فهرست مطالب

 

فصل اول

مقدمه

مقدمه. 2

1- 1 ) اهمیت پروژه و نقش ان در زنبورداری.. 2

1-2 ) زنبورداری هوشمند. 2

1- 3 ) مراحل طراحی پیاده سازی زنبورداری هوشمند. 3

1-4 ) ملاحظاتی در طراحی و پیاده سازی زنبورداری هوشمند. 4

1-5 ) پژوهش ها و اقدامات مرتبط.. 4

فصل دوم

تعریف سیستم و اشنایی با سخت افزارهای مورد نیاز

2-1 ) لودسل.. 6

2-1-1 ) لودسل چیست؟. 6

2-1-2 ) انواع لودسل: 9

2-1-3) مانتینگ هاى اتصالى به لودسل: 9

2-1-4) انواع سیستم های توزین و کاربرد ان: 10

2-1-5) کیفیت و استانداردهاى خاص لودسل: 12

2-1-6) کاربرد سیستم هاى توزین در صنایع مختلف: 13

2-1-7) انواع کنترلر و نمایشگر: 14

2-2 ) اشنایی با AVR.. 15

2- 2 -1 ) امکانات کلی یک AVR.. 15

2-2-2 ) نحوه ی کارکردن با بخش های مختلف AVR.. 17

2-3 ) GSM... 34

2-3-1 ) تاریخچه ی GSM... 34

2-3-2) شبکه GSM چیست... 35

2-3-3) GSM Modem.. 38

2-3-4) مودم GPRS چیست... 39

2-3-5 )GPS چیست... 41

فصل سوم

دستورات AT command و کاربرد ان در gsm modem ها

3-1 ) SMS چیست... 44

3-2 ) ارسال پیام های کوتاه از کامپیوتر به تلفن همراه. 48

3-3 ) ارسال SMS از یک کامپیوتر با استفاده از یک تلفن همراه یا مودم GSM/GPRS : 49

فصل چهارم

تشریح کدهای برنامه

نتیجه گیری.. 76

منابع.. 77

 

نوع فایل word

 

تعداد صفحات 84

 



خرید و دانلود طراحی و پیاده سازی سیستم زنبور داری هوشمند


تحقیق در مورد شیوه های درمانگری اضطراب

تحقیق در مورد شیوه های درمانگری اضطراب

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحه49

فهرست مطالب

سطوح اضطراب

 

تغییرات جسمانی در ضربان قلب و تنفس

 

منطق سازوکارها وکاربردها

 

فصل اول

 

اضطراب انواه درمانگیرهای رفتاری و خود نظم جویانه

 

نکته های قابل توجه

 

اضطراب چیست ؟ سطو ح آن کدامست ؟ چه نشانه و انواعی دارد ؟ چگونه رفتارها را تحت تاثیر خود قرار میدهد و چگونه میتوان آن را ارزیابی کرد ؟

 

سوالهای فوق از محورهایی است که درمانگر باید اطلاعاتی را درباره آنها به مراجع انتقال دهد تا  مراجع و درمانگر قبل از شروع شیوه های مداخله در آنها با یکدیگر همسو شوند و مفاهیم آنها یکسان گردد این یکسانی و تفاهم میتواند زمینه تاثیر روشها را گسترش داده دقت کاربرد آنها را کاملا ً تحت تاثیر قرار دهد و انتظارات همسانی در طرفین شکل گیرد

 

اضطراب مفهومی است چند بعدی و دارای سطوح مختلف که به عنوان پدیده ای بدنی ، شناختی ، عاطفی وبین فردی جلوه گر میشود اضطراب یک علامت هشدار دهنده است و باید خاطر نشان ساخت که اندکی اضطراب برای ادامه بقا و حفظ فرد از خطرات تهدید کننده و حراست از خود لازم است اما با وجود اینکه نوعی عامل انگیزشی محسوب میشود وقتی از حد میگذرد عامل اغتشاش و فروریختگی سازمان رفتارها میگردد بنابراین اضطراب ممکن است ما را از مسیر زندگی خارج کند به نحوی که مهار زندگی را از دست بدهیم براساس یافته های جدید میتوان چنین نتیجه گرفت که تمامی هیجانهای منفی از جمله اضطراب سطوح مختلف و چرخه ای را طی میکنند که میتواند معیوب و آسیب زا باشد

 

روان درمانگری تعاملی انسان بین درمانگر و مراجع یا مراجعین است هدف این تعامل کمک به مراجعی است که مشکل دارد اختلال رفتاری ، اختلال هاطفی اختلال تفکر و غیره یا مجموعه ای ازآنها حوزه هایی هستند که ممکن است مشکل افراد در آنهاباشد درمانگر بر اساس  شناخت

 



خرید و دانلود تحقیق در مورد شیوه های درمانگری اضطراب