تحقیق در مورد تلقیح مصنوعی

تحقیق در مورد تلقیح مصنوعی

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحه25

فهرست مطا

مقدمه:

 

حقوق تطبیقی تلقیح مصنوعی

 

بخش اول: بررسی فقهی و تلقیح مصنوعی

 

مبحث اول: تلقیح مصنوعی همگون

 

 

 

فصل اول: تلقیح مصنوعی داخلی

 

- دیدگاه فقهای امامیه:

 

مبحث دوم: تلقیح مصنوعی ناهمگون

 

دیدگاه فقهای عامه:

 

دیدگاههای فقهای امامیه:

 

ب- روایات وارده از معصومین (ع):

 

دیدگاه فقهای عامه :

 

ج- احتیاط :

 

فصل دوم :

 

انتقال تخمک

 

مبحث اول : وضعیت فقهی انتقال تخمک با استفاده از تخمک همسردوم

 

مبحث دوم : وضعیت فقهی انتقال تخمک با استفاده ازتخمک زنی بیگانه

 

فصل سوم :

 

انتقال جنین

 

همگام با گسترش حوزه دانش بشری و ظهور دستاردهای نو در قلمرو علوم تجربی، مسائل و موضوعات پیچیده فقهی و حقوقی نیز پدیدار آمده، تلقیح مصنوعی نیز یکی از مسائل نو پیداست که پیشرفت دانش پزشکی آن را به عرصه فقه و حقوق کشانده و از آنجا که قوانین و مقررات حقوقی ما ریشه در احکام مذهبی دارد، هیچ حقوقدان و اندیشمندی در دانش حقوق، نمی تواند بدون بهره مندی از این منبع عظیم، در جهت قانونی کردن چنین مسائل جدیدی گام بردارد، بلکه نخست باید فقیهان جواز شرعی آن را تایید و حکم وضعی آن را روشن کنند، سپس به صورت ماده یا مواد قانونی درآید.

 

تحقیق حاضر در طی 3 بخش به بررسی فقهی، حقوقی و جزای تلقیح مصنوعی می پردازد؛ در بخش اول آن که عهده دار قسمت فقهی است، نظر به نفس و حکم آن در صورتی که ملازم و یا متوقف بر ارتکاب فعل حرامی باشد؟ و در بخش دوم به بررسی حقوقی نسبت طفل حاصل از تلقیح مصنوعی می پردازیم، چرا که با معلوم شدن نسب طفل، وضعیت های دیگر او نظیر حضانت و سرپرستی، وراثت و نکاح روشن می گردد.

 

و در بخش سوم به بررسی جرایی تلقیح مصنوعی می پردازیم.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

پیشینه ی تاریخی لقاح مصنوعی

 

دانش پزشکی با پیشرفت های جدید خود توانسته است کمک شایان توجهی به تولید نسل انسان بنماید و به وسیله تلقیح مصنوعی و رفع بعضی از نواقص و عیوب مردان نظیر عنن، یا انزال سریع و یا معالجه عیوب مجاری تناسلی زنان یا مردان، آرزوی کسانی که سالیانی دراز در انتظار فرزند به سر می برند را به تحقق برساند. قابل ذکر است که مسئله تلقیح، ابتدا در حیوانات اهلی به منظور اصلاح نژاد یا تکثیر نسل به کار می رفت. در آغاز، این کار را یکی از دانشمندان آلمانی به نام “Lubwing Jacobi” در سال 1765.م روی ماهیها انجام داد. چند سال بعد یک دانشمند و کشیش ایتالیایی به نام پرفسور “Spalanzoni”  تلقیح را روی سگها آزمایش کردلب



خرید و دانلود تحقیق در مورد تلقیح مصنوعی


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.