مدیریت آموزشی در نیروی زمینی ارتش

مدیریت آموزشی در نیروی زمینی ارتش

مدیریت آموزشی در نیروی زمینی ارتش

فرمت فایل: ورد

تعداد صفحات: 25

 

 

 

 

 

پیش گفتار

ارتش ها برای کسب موفقیت باید بتوانند از منابع بالقوه خود کمال بهره را ببرند. این امر مهم منوط به توجه گسترده به آموزش کارکنان است. مراکز آموزش نیروهای مسلح از اجزای مختلفی تشکیل شده اند. برای مثال می توان به گروهان های آموزش اشاره کرد فرماندهان گروهان و مربیان آموزشی (شامل فرماندهان دسته و گروهبان های دسته) اجزای انسانی این نظام آموزشی هستند. رساله هایی که اکنون در اختیار دارید پژوهش پیرامون رابطه تفکر منطقی فرماندهان گروهان های آموزشی با روحیه مربیان آموزشی همان یگان ها می باشد.

در این تحقیق ویژگیهای تفکر فرماندهان گروهانها و میزان روحیه مربیان تحت فرماندهی آنها مورد تحلیل قرار خواهند گرفت.


مقدمه

با گزینش دانش مدیریت در قلمروهای گوناگون، مدیریت آموزشی به عنوان یک شاخه تخصصی در کنار سایر مدیریت ها (دولتی – صنعتی – بازگانی ...) تدوین یافته است.

کیمبل و ایلز می گوید:

رهبری آموزشی عبارت است از یاری و مدد رسانیدن به بهبود کار آموزشی و هر عملی که بتواند معلم را یک قدم به پیش ببرد رهبری آموزشی گفته می شود.

یکی از وظائف مدیران آموزشی برانگیختن نیروهای مادی و انسانی، تقویت توان روحی و باروری فکری اعضای سیستم در جهت رسیدن به اهداف سازمان آموزشی است. بر اساس تفکر و ایلز معلم (مربی آموزشی) مهم ترین وسیله برای تحقق اهداف آموزشی و پرورشی است بنابراین لازم است تحقیقات گسترده ای در زمینه روحیه مربیان آموزشی به عمل آید. این تحقیق به بررسی رابطه بین تفکر منطقی مدیران آموزشی (فرماندهان) و روحیه مربیان آموزش در مراکز آموزشی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران می پردازد.




خرید و دانلود مدیریت آموزشی در نیروی زمینی ارتش


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.