پروژه رشته حقوق با موضوع عکاسی تبلیغاتی. doc

پروژه رشته حقوق با موضوع عکاسی تبلیغاتی. doc

 

 

 

 

 

نوع فایل: word

قابل ویرایش 85 صفحه

 

تاریخچه:

سالهای سال پیش، حتی قبل از اینکه عکاسی اختراع و تصویر ثبت شود، اساس آن یعنی جعبة تاریک وجود داشت و مورد استفاده قرار می‌گرفت: این وسیلة ساده را ابن‌هیثم دانشمند مسلمان در قرن پنجم هجری/یازدهم میلادی برای مشاهدة کسوف به کار برده بود و نقاشان ایتالیایی از قرن شانزدهم میلادی آن را برای طراحی دقیق منظره‌ها و ملاحظة دورنمایی صحیح به کار می‌بردند.

سیاه‌شدن املاح نقره در اثر تابش نور نیز از طرف برخی از دانشمندان، از جمله شولتسر آلمانی از سال 1727 مورد مطالعه قرار گرفته بود. در سال 1802 وج وود انگلیسی بر روی سطح‌های حساس شده با نیترات نقره نقشهای شفافی به دست آورد. این سال در تاریخ عکاسی اهمیت زیادی دارد. اما در حقیقت شناسایی این اعمال جدا از هم،‌ به معنای کامل کلمه، اختراع عکاسی را تشکیل نمی‌داد.

بالاخره بین سالهای 1822، 1826 یک مخترع فرانسوی به نام نیسفورنی‌یپس برای اولین بار، توانست تصویر پدید آمده در جعبة تاریک را ضبط و ثبت کند و تا حدی به آن ثبات ببخشد. وی دانشمند بزرگی بود، اما برای عملی ساختن و توسعه بخشیدن به اختراع خود به همکار ثروتمندی نیاز داشت. تا اینکه در سال 1829 با یک فرانسوی دیگر، که نقاشی مرفه بود و ضمناً تجربه‌های با ارزشی در زمینة عدسیها و جعبة تاریک داشت شریک شد و هر دو در راه کشف ثبت تصویر روی صفحة‌های مسی نقره اندود («لوحه سیمین») قدم برداشتند.

آن روزها اختراع جدید هنور اسمی نداشت. بعد از مرگ نی‌یپس (1833)، شریکش این شیوه را دگرئوتیپی و تصاویر آن را داگرئوتیپ نامید، زیرا اسم خودش لویی‌داگر بود. سالها بود،‌ واژة فتوگرافی مرکب از دو کلمة یونانی فتوس (photos) به معنی نوروگرافس (graphos) به معنای نوشتن جای نام قبلی را گرفت.

در سال 1835 شیمیدان انگلیس تالبوت توانست روی کاغذهای شفاف نگاتیوهای بهتری به دست آورد. بالاخره در سال 1874، یک شرکت انگلیسی اولین شیشه‌های خشک عکاسی را به بازار عرضه کرد و عکاسی جنبه عملی به خود گرفت. اما حمل و نقل مقدار زیادی شیشه، از لحاظ سنگینی و شکنندگی، هنوز دایرة عمل را محدود می‌کرد، تا اینکه چندی بعد فیلم جای شیشه را گرفت و عکاسی آماتوری رواج قابل ملاحظه‌ای یافت.

 

مقدمه:

در سالهای اخیر عکس رنگی در مقایسه با عکس سیاه و سفید رواج فوق‌العاده زیادی یافته است. آنچه تجارب زیاد عکاس رنگی را نشان می‌دهد این است که رنگ نیز یکی از عناصر تصویر است، مانند عناصر دیگر آن.

باید دانست که رنگ، به تنهایی ندرتاً قادر است توجه ببیننده را جلب کند. بیش از هر چیز باید گفت که رنگ به تنهایی قادر است اختلاف دو ناحیه را که در عکس سیاه و سفید ممکن است محسوس نباشد، به خوبی نشان دهد. هم‌آهنگی و تضاد رنگ‌ها جای بحث زیادی دارد و با استفاده از هر یک از این دو ویژگی می‌توان تصاویر بسیار زیبایی پدید آورد.

 

فهرست مطالب:

تاریخچه

فصل اول: مبانی در عکاسی

رنگ

رنگ چنانچه هست و آنچنان که ما می‌بینیم

درجه حرارت رنگ

نور سفید و رنگها

هنر دیدن

عناصر گرافیکی تصویر

کادر هنری

نقطه دید

خط

خطوط و ریتم

سایه و روشن

سایه‌ها

ضدنور

بافت

تن

شکل و طرح

کمپوزیسیون تصویر

عدم تقارن

احساس عمق و بعد

هم‌آهنگی

نظم و ترتیب یا آشفتگی؟

فصل‌دوم: ابزار و تکنیک 

اساس عکاسی رنگ

عکاسی سه رنگ

وسایل نورپردازی

فلاش الکترونیک

انواع فلاشهای‌الکترونیک

محاسبة نور

کلک‌های عکاسی

کاربرد عکس

«عکس موفق» و «عکس خوب»

فصل سوم: موضوع عکاسی

بینش و عکسبرداری

نکاتی دربارة سوژه‌های فتوژنیک

سوژة فتوژنیک و ویژگی‌های آن

فنون و شیوه‌های فتوژیک

نکاتی دربارة سوژه‌های فتوژنیک

فنون و شیوه‌های غیرفتوژیک

سیاه و سفید گرافیک

مرکز توجه

تغییر شکل: بدنمایی و کج شکلی

عکسهای گروهی

تصاویر کار

تصاویر حیوانات

تصاویر ورزشی

حرکت

مردم

عکسهای شبانه

در داخل خانه

فصل چهارم: نقد

تعریف نقد

انواع نقد

روابط منتقد و هنرمند

تعریف توصیف

توصیف فرم

اهمیت توصیف برای خواننده

تفسیر عکس

تعریف تفسیر

نظریة‌زیبایی شناسی

نوشتن دربارة عکس

مشاهدة اثر و یادداشت‌برداری

سخن‌گفتن دربارة عکس

فصل پنجم: عکاسی و تبلیغات

تعریف تبلیغ

نظام تبلیغ

تبلیغ در مقایسه با منابع اطلاعاتی و انتشاراتی

تبلیغ در مقایسه با بخش خدمات

اصول کار تبلیغ

مشکل‌یابی و مشکل‌گشایی

ترویج خوداتکایی

فراگیری زبان تبلیغات

توجه آرمانهای اسلامی و فرهنگ ملی

در نظر گرفتن امکانات ملی

همبستگی با نهادهای مردمی

پرهیز از روزمرگی و قالبهای کلیشه‌ای

آموزش مداوم عناصر تبلیغی

فلسفة وجودی نظام تبلیغ

مقصود از «روانشناسی تبلیغات» چیست؟

دیر باوران

روشهای تبلیغاتی

روش نفی و اثبات

روش شرطی

روش طرح ناگهانی

روش استدلال

شبه استدلال

عرصه‌های کاربر و روشهای تبلیغاتی

تبلیغات سیاسی

تبلیغات فرهنگی

تبلیغات تجاری

هدف تبلیغ

رابطه مبلغ و تبلیغ

ارتباطات

روشهای ابلاغ

تبلیغ رخ به رخ (انفرادی)

تبلیغ گروهی

تبلیغ طریقه‌ای

تبلیغ نتیجه‌ای

تبلیغ انبوهی

الهام از قرآن

منابع و مآخذ

 

منابع و مأخذ:

-           اهمیت و ضرورت تبلیغات، نویسنده: احمد رازقی، تهران، 1375.

-           تکنیک عکاسی، نویسنده: آندریاس فی‌نینگر، ترجمه: نصرا… کسرائیان، انتشارات شباهنگ.

-           تکنیک و هنر عکاسی، نویسنده: عباس آل یاسین، انتشارات تلاش.

-           فن و هنر عکاسی، نویسنده: هادی شفائید، انتشارات و آموزش انقلاب اسلامی (شرکت سهامی)، تهران، 1372.

-           نقد عکس، نویسنده: تری‌برت، ترجمه: اسماعیل عباسی، کاوه میرعباس، تهران، 1379.

-           مبانی تبلیغ، نویسنده: محمدحسن زورق، انتشارات صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران (سروش) تهران، 1368.



خرید و دانلود پروژه رشته حقوق با موضوع عکاسی تبلیغاتی. doc


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.