چکیده
با توسعة فناوری های مبتنی بر اینترنت اشیا در سال های اخیر، ایجاد و توسعة سیستم های مدیریت دانش مبتنی بر آن و همچنین بررسی نقش این سیستم ها در حوزه های مختلف سازمانی، از جمله مدیریت عملکرد کارکنان باید در کانون توجه قرار گیرد. هدف این مطالعه، طراحی سیستم کاربردی مدیریت دانش مبتنی بر اینترنت اشیا و تحلیل کاربرد آن در بهبود عملکرد کارکنان است. این مطالعه از نظر روش شناسی از نوع اقدام پژوهی مبتنی بر طراحی سیستم اطلاعاتی با رویکرد رد و روش نمونه سازی است و بر یکی از شاخص های عملکردی کارکنان شهرداری یزد، یعنی زمان کارکرد روزانة آنها تمرکز دارد. ساختار مبتنی بر مدیریت دانش پیشنهادی برای کنترل ورود و خروج کارکنان مورد مطالعه و پیاده سازی نمونة اولیة آن، نشان داد ب هکارگیری اینترنت اشیا می تواند در دو بخش جمع آوری داده و مدیریت ورود و خروج مشتمل بر شش حوزة خاص، به بهبود عملکرد کارکنان کمک کند. به طور کلی اینترنت اشیا می تواند در تولید داده های فرایندهای دانشی، به ویژه کشف دانش در محیط های فیزیکی و دیجیتال، پایه ای قابل اتکا به کارگرفته شود.
روش شناسی پژوهش
با توجه به ماهیت مسئلة پژوهش که در بخش مقدمه معرفی شد، روش شناسی پژوهش حاضر از نوع اقدام پژوهی به منظور طراحی نوعی سیستم اطلاعاتی است. رویکرد منتخب طراحی در این پژوهش، رویکرد توسعة سریع برنامة کاربردی « رد » و روش منتخب، نمونه سازی است. از مزیت های رویکرد رد، می توان به توسعة سریع بخش هایی از سیستم و ارائه به کاربر و حل مشکلات زمان طولانی توسعة سیستم در رویکردهای ساخت یافته و شیء گرا اشاره کرد. مزیت اصلی روش نمونه سازی نیز این است که با سرعت بسیار زیاد سیستمی فراهم می آورد که کاربر بتواند با آن تعامل کند؛ هرچند ممکن است این سیستم در مرحلة اول برای استفادة گسترده آماده نباشد. در این روش کاربران می توانند به جای تلاش برای درک مشخصات سیستم از روی کاغذ، از طریق کارکردن با نمونة ایجادشده، دربارة آنچه سیستم می تواند یا نمی تواند انجام دهد، آگاه شوند (دنیس، ویکسوم و روت، 2012 ).
تعداد صفحات 23 نوع فایل : word
چکیده. 1
مقدمه. 2
پیشینة پژوهش.... 4
روش شناسی پژوهش.... 13
یافته های پژوهش.... 14
ساختار پیشنهادی.. 14
اعتباریابی و تحلیل.. 17
نتیجه گیری و پیشنهادها 20
References. 22